Nuance Dragon NaturallySpeaking 11 Home Review

youris1 7 december 2012, 384 views

Nuance Dragon NaturallySpeaking 11 Home

Pluspunten

• Veel opties
  • Uitgebreide lexicon
  • makkelijk nieuwe woorden leren/ toevoegen
  • leert van je typstijl

Minpunten

• Lange training nodig
  • Reageert niet echt snel; SSD snelheid merk je niet..

Gebruiksvriendelijkheid Score: 4
Systeemeisen Score: 3
Stabiliteit Score: 4
Ik gebruik dit programma enkele maanden. Aan het begin maakt het erg veel fouten, ik wilde mijn pc zelfs uit het raam gooien, maar na vele malen de trainingen gevolgd te hebben - die bestaat uit het voorlezen van verscheiden verhalen, is het een stuk better geworden qua nauwkeurigheid. Ook heb ik wat instellingen aangepast, waaronder de snelheid en nauwkeurigsheid graad heb ik aangepast naar nauwkeurig; dit gaat natuurlijk ten koste van de snelheid,maar het werkt een stuk fijner, waardoor je minder hoeft te corrigeren. Dat compenseerd de snelheid, aangezien er minder werk uitgaat naar het corrigeren van de gesproken tekst.
Aangezien het programma voor mij voornamelijk als doel gaat dienen om mijn fantasieboel te schrijven, ben ik eerst nog bezig met het voorlezen van 'in de ban van de ring'. Hierin komen natuurlijk de nodige fouten voor, maar na het aanpassen onthoudt Dragon dit. En door de vele zinnen gaat het programma, nog, beter werken.
Ik raad het programma zeker aan, wanneer je niet blind kunt typen, of een handicap hebt wardoor het typen moeilijker is. Maar niet alleen voor hen is dit programma 'leuk' om te gebruiken, voor de schrijver, dichter of ieder ander is het een prachtproduct; mits je het geduld hebt om het programma te trainen. Heb je dat niet kun je, op dit moment, beter leren blindtypen.

[Deze review was bedoelt voor versie 12, maar versie 11 is in feite hetzelfde

Heb jij ook een Nuance Dragon NaturallySpeaking 11 Home?