Specificaties WiFi-N (2,4GHz) max. 300Mbps met USB 2.0 - Bekijk alle specificaties

TP-Link TL-WN822N Review

DAMKoopmanNewbie 6 december 2012, 2.197 views

TP-Link TL-WN822N

Pluspunten

• Heb niets positiefs op te merken

Minpunten

• De hierna volgende problemen komen voor op Windows XP, Windows 7, Windows 8, Lubuntu en Ubuntu:
  • Zeer lage UP/DOWN snelheid vergeleken met notebook op de zelfde locatie
  • Zeer fluctuerende UP/DOWN snelheid
  • Connectie wordt vaak (om de 5 minuten) onderbroken
  • Lelijke kleur
  • Lelijk ontwerp
  • Veel te groot voor wat eigenlijk nodig is

Heb alleen "positieve" en negatieve punten.

Heb jij ook een TP-Link TL-WN822N?

Heb enorme fluctuaties in download snelheid, upload snelheid en connectiviteit (verliest na elke 5 minuten de verbinding). En daarbij komt ook nog dat het een lelijk wit ding is met twee veel te grote antennes (die naar mijn inzien nergens voor dienen), had (zeer waarschijnlijk) beter voor de "TP-Link TL-WN725N" kunnen gaan, vele malen kleiner, en waarschijnlijk beter in performance zijn geweest.

Naast de fluctuaties, is de download snelheid gemiddeld 400KBs vergelijken met de 1.1MBs van mijn laptop (op dezelfde afstand). De upload is wel redelijk normaal, wel iets lager, -20KBs.
Ik heb dezelfde wifi-ontvanger en bij mij doet ie het goed, verliest nooit connectie download an upload zijn altijd constant net zoals mn ping in veel verschillende games en dan staat ie boven, de router staat beneden. Miss heb je een 'defecte' te pakken?
Goedkoop is duurkoop...

Maaruh,je gaat mij niet wijsmaken dat je het apparaat met vijf besturingssytemen hebt getest.

[Reactie gewijzigd door mcsluis op 6 december 2012 22:39]

Dit is geen review, maar een klaagpost.
Sluit mij hier volledig bij aan.

4 van de negatieve punten doen al helemaal niet ter zake, want design, kleur, of grootte kun je van te voren beoordelen, en daar kun je, je koopgedrag op afstemmen.
Eigen ervaring is niet echt positief. Kan wel een positief review schrijven voor een vriend die hetzelfde product heeft en daar wel een positieve ervaring mee heeft, maar schiet daar niets mee op. Dit is enkel een eigen ervaring. En ja, heb het op 5 verschillende besturingssystemen getest.
Klopt. "Heb alleen "positieve" en negatieve punten.".
Tjah over die loze punten, dacht namelijk dat een groter model beter functioneerde dan een kleiner "design"-model, maar dit bleek geen waarde toe te voegen aan de performance (voor mij), verder was de kleur idd een "rant" oftewel een loos negatief punt.
Ik gebruik dit al enkele maanden en het werkt nog steeds beter dan de 300mbit netwerkkaart in mijn 1000+ euro kostende laptop?

Ik denk dat je beter een nieuw internetpakket ve. provider wilt kopen ipv hier te klagen dat het apparaatje niet goed werkt.. 1,1mbit download is gewoon belachelijk.. }:O
(Je kan daar uberhaubt niet meer aan geraken?)

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 24 februari 2013 01:03]