Specificaties 3,5" display, 3G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Sony Xperia U Zwart Review

bambinodekat 6 december 2012, 1.942 views

Sony Xperia U Zwart

Pluspunten

• Scherm
  • Geluid uit hoofdtelefoon
  • Betrouwbaarheid

Minpunten

• Accu
  • Geen MicroSD-slot
  • Geluid uit speaker
  • Wordt geleverd met Android 2.3 (4.0 als update beschikbaar)

Deze review zal worden aangevuld naarmate ik meer ervaring opdoe met het toestel

Ik was opzoek naar een nieuwe smartphone nadat mijn Nokia 5230 de geest gegeven had. Ik wou een goede en snelle smartphone die Wifi, GPS en een goede camera had. Ik was tot nu toe een grote Nokia fan, maar toen ik de Sony Xperia U zag was ik verkocht. Ik heb de smartphone op 3/12/2012 gekocht bij Vanden Borre voor 199 euro.

Gebruik
Ik heb het toestel nu 4 dagen in bezit, en vindt het tot nu toe een goede smartphone. Er stond oorspronkelijk Android 2.3(Gingerbread) op, maar ik heb deze geupdate naar 4.0(Ice Cream Sandwich). Het toestel werkt heel snel dankzij de Dual-Core processor van 1GHz en het RAM geheugen van 512MB. De user interface van Android is even wennen voor gebruikers die nog nooit met een Android toestel gewerkt hebben.

Behuizingsmateriaal
De hele behuizing is van plastic, ondanks dat voelt de Xperia U helemaal niet goedkoop aan. De achterklep is volledig uit een rubberachtig plastic gemaakt(polycarbonaat+glasvezel)
Onder het scherm bevindt zich een 'lightbar' die veel lijkt op Philips Ambilight, Bekijk je op het toestel een foto, dan kleurt de lightbar mee met de kleur van de foto.

Scherm

Het scherm is een 3,5" TFT scherm met een resolutie van 480x854 en is best goed voor de prijs van het toestel, Het scherm is beter dan de meeste andere toestellen in deze prijsklasse. Op het toestel zit ook de BRAVIA-engine om de kwaliteit van het scherm te verbeteren.

Geluid
Het geluid uit de speaker is redelijk slecht, zoals bij de meeste smartphones. Met hoofdtelefoon is het veel beter.

Snelheid Wifi
Bijna even snel!
Asus N53SV: 25ms, 17.31, 3,96
Sony Xperia U: 28ms, 14.96, 4.17

Camera

De Sony Xperia U beschikt over een 5MP camera aan de achterzijde en een 0,3MP camera aan de voorzijde, De foto's zijn redelijk goed, maar je moet niet verwachten dat hij dezelfde fotokwaliteit levert dan een compactcamera van 75. video-opnames zijn ook redelijk van kwaliteit en het geluid wordt zeer natuurlijk opgenomen en afgespeeld(bv. fluitende vogels,een drukke autoweg).

Accuduur
Als je veel op wifi surft of spelletjes speelt, zal de accu na 1,5 2 dagen leeg zijn.

In de doos
-Sony Xperia U
-USB-lader
-USB-kabel
-Screenprotector
-Snelstartgids
-Music Unlimited formulier

Foto binnenzijde:

Wil je een goede en betrouwbare smartphone, maar wil je er niet te veel geld aan uitgeven? Dan is de Sony Xperia U het toestel dat u zoekt.

Update 30-.07-2013:
De telefoon laadde niet altijd op en reageerde erg traag, ik heb hem daarom laten herstellen. De telefoon wordt momenteel hersteld.

Heb jij ook een Sony Xperia U Zwart?

Mooie Preview,
ik wil hem eigelijk ook volgende week gaan kopen.
Werken de apps snel? (zoals games, voorbeeld: minecraft PE)
en is multi tasken mogelijk ???
meschien nog een foto van de binnen kant ??
2+ in iedergeval

[Reactie gewijzigd door CyberJolteon op 6 december 2012 13:20]

De apps werken snel, en multitasken is mogelijk, maar de accu zal wel snel leeg zijn bij intensief gebruik, Een foto van de binnenkant zal ik nu meteen toevoegen.
Dit vind ik een prima review.