TP-Link TL-WR842ND Review

Mastermind 4 december 2012, 469 views

TP-Link TL-WR842ND

Pluspunten

• Makkelijk te configureren
  • Goedkoop
  • Hoge snelheden als je goed bereik hebt (er dus dicht bij zit).

Minpunten

• Slecht bereik
  • Instabiel

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 2
Specs

Deze router heb ik nu een jaar gebruikt, en ik vertel hier mijn ervaringen over het apapraat. Het is een klein apparaat met 2 antennes. Hij ondersteunt Ethernet,
IEEE 802.11b, g, n en Fast ethernet. Hij is single-band op 2,4GHz en je kunt handmatig tussen 13 kanalen kiezen.
De encryptiemethoden zijn compleet met 152-bit WEP, AES,128-bit WEP,TKIP en 64-bit WEP encryptie. Uit de doos is er geen encryptie ingesteld, hier moet je dus aan denken dit niet te vergeten.

Verder heeft de router een scala aan features, dit zijn MIMO technology ,
DHCP server ,Virtual server support ,Firewall protection ,URL filtering ,
IP address filtering ,DMZ port ,VPN passthrough ,Auto-uplink (auto MDI/MDI-X) , MAC address filtering , Dynamic DNS server ,NAT support.

Mijn IIS server kon ik goed configureren door MAC-adressen aan IP-adressen te koppelen, en de gewenste poorten te koppelen aan de server. Goed configureerbaar dus.

Voor deze mogelijkheden lijkt de 20 euro die het apparaat kostte niet veel geld.

Bereik
Echter, hoewel de twee antennes een goed bereik lijken te geven, heb je geen signaal meer op een slaapkamer, nog geen 5 meter verwijderd, en met slechts het plafond er tussen. Dit zowel voor de laptop als smartphone die slechts 1 streepje bereik geeft, en de verbinding dus zeer traag is.

Vastlopers
De router loopt regelmatig vast met name als 2 laptops en 2 smartphones verbonden zijn. Bovendien loopt hij soms vast als Bittorent draait bij nog geen 50 P2P connecties. Bij 20 openstaandeHTTP verbindingen loopt hij ook vast. Enige wat helpt is de adapter loskoppelen en er weer instoppen.

Heb jij ook een TP-Link TL-WR842ND?