Samsung SpinPoint T166 HD321KJ, 320GB Review

Robin4 9 maart 2008, 1.399 views

Samsung SpinPoint T166 HD321KJ, 320GB

Pluspunten

• Prestatie
  • Geluid
  • Warmte
  • Goede software ondersteuning

Minpunten

• Totaal geen betrouwbare schijven

Ik heb een tijdje geleden 3 van deze hardeschijven kocht omdat ik 3 schijven in Raid 0 wil zetten.. Het kan best dat deze schijven van de eerst serie afkomt.
Ondanks dat ik dacht een goed merk te hebben gekocht valt me de schijf toch een beetje tegen en zeker om de betrouwbaarheid. Ik heb ook de 500GB schijf van deze serie hier liggen. Deze zat eerst in de HTPC en deze schijf begon de problemen al mee. De schijf begon met de koppen te tikken en wist al meteen hoe laat het was.. Weak Surface... Bad sectors 276 stuks en 76 weak sectors!!! Ik heb niks speciaals met de schijf gedaan om hem zo verrot te krijgen. Ben er gewoon goed mee omgegaan. Nou heb ik 2 x 320GB in Raid 0 draaien. En je raad het nooit beginnen deze schijven ook onverwacht ineens te tikken. Het kan ook een fout in de produktie lijn zitten. Maar ik vind dit dus echt bagger schijven. Ik heb totaal geen vertrouwen meer. En dat moet je vooral hebben als je raid 0 gaat draaien. Dus voor mij wel de laatste keer dat ik voor samsungs ga. Want ik dacht dat het een heel goed merk is.
Voor die 500GB samsung had ik al een nieuwe voor gekregen, maar heb geen zin om deze 2x 320 GB te rmaen en als ze kapot zijn gaan de rechtstreeks de prullenbak en bestel ik wel hitachi`s.

Heb jij ook een Samsung SpinPoint T166 HD321KJ, 320GB?

Imo is dit geen review dit is eerder een beetje klagen over een bepaalt product met als gevolg een biased review. Ik heb zelf eigenlijk nooit Samsungs gehad maar hetzelfde kan net zo goed gebeuren met ieder ander merkt. Tevens beschrijf je nergens de situatie van de schijven wat je er zoal mee doet. Wie weet heb je wel een servercase gemaakt zonder fans, deze op een verwarming geplaatst en laat je die 24x7 draaien met een x aantal gebruikers.
Beetje magere review imho. Je geeft een hoop punten maar onderbouwd het totaal niet. Het enige wat ik echt uitgewerkt zie is de betrouwbaarheid.

Overigens, het zou kunnen dat de weg van Samsung naar jou dat daar iets mis is gegaan. Misschien is de pc zaak waar jij je schijven vandaan hebt gehaald erg lomp met de schijven omgesprongen.. Want het is wel erg toevallig dat ze allemaal kapot zijn.
Ik heb ook een Samsung Spinpoint T166 320GB, en heb er de hele maand dat ik ze gebruik nog nooit problemen mee gehad. Ze zijn zelfs aangenaam stil in mn Antec Sonata III case..
Ik heb 2 grotere broertjes (500 gig) hier hangen en sinds de aanschaf op 16-09-07 nog steeds geen problemen. Ik hoor heel af en toe de schijven als ze seeken maar verder niet.
Dit klinkt echt als een enorm pechverhaal, en denk dezelfde kant op als Steephh - misschien in een doos gezeten die (een paar keer) uit een container gevallen is.
Heb al een paar keer Samsungs ingebouwd, heb hier een 250Gb meer dan 2 jaar draaien, nooit problemen mee gehad/gehoord.
Als je nou Maxtors had gehad ... |:(
Weet je zeker dat je voeding wel 100% is? Heb je ook al een ander merk harddisk voor langere tijd op die voeding aangesloten gehad?

Als er 3 van die schijven bij dezelfde persoon sneuvelen wekt dat bij mij toch enige argwaan.
Ik heb hier ook een T166 500GB hardeschijf, al meer dan een jaar.. bijna twee denk ik zelfs. Nog geen seconde problemen mee gehad. De schijf heeft eerst trouw dienst gedaan als HTPC-hdd, en is onderhand verhuisd (wegens uitbreiding naar 2x 1TB van Samsung) naar de computer van m'n vriendin. Prima schijf!