Panasonic Lumix DMC-FT4 Zilver Review

harley 4 december 2012, 296 views

Panasonic Lumix DMC-FT4 Zilver

Pluspunten

• Robuust uiterlijk
  • GPS
  • HD video

Minpunten

• Niet waterdicht

Uitbreidbaarheid Score: 3
Batterijduur Score: 3
Snelheid en automatiek Score: 3
Deze camera aangeschaft voor een kennis omdat hij meestal mijn onderwater camera's leende. Na wat wikken en wegen op deze uitgekomen wegens de kwaliteit en ervaringen met andere panasonic modellen en de prijs.

Helaas was het 1e model al direct niet waterdicht. Camera direct na aanschaf getest in een bak water en de lens en bij de accuklep zat er al na 10 minuten een druppel water IN de camera. Direct contact opgenomen met de levernacier en gelukkig mocht hij direct omgeruild worden (Wel een andere kleur maar dat maakt niet uit)

De 2e camera wegens vakantie niet meer kunnen testen maar tijdens de vakantie bleken veel foto's onscherp en na controle bleek dat er zich telkens condens vormde IN de lens unit. Hierdoor kan de camera niet goed scherpstellen en is de waas ook terug te zien op de foto's. Camera na de vakantie weer retour leverancier en nu blijkt dat de reparatiedienst (E-Care) alles binnen de specificaties vindt vallen, gelukkig is de leverancier het met mij eens dat dit niet moet kunnen en zijn we nu naar een andere camera aan het kijken.

Heb jij ook een Panasonic Lumix DMC-FT4 Zilver?