Antec 80mm SmartCool Fan, 80mm Review

dikkevingers 8 maart 2008, laatste update op 28 juli 2008, 985 views

Antec 80mm SmartCool Fan, 80mm

Pluspunten

• Koeling is uitstekend
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Herrie door max toerental

Geluid (max) Score: 3
Luchtverplaatsing (max) Score: 5
Algemene beoordeling
Het is een prima, maar enigszins luidruchtige koeler. Het gebruikte materiaal is plastic. De montage van de koeler met de bijgeleverde schroeven gaat hierdoor niet heel erg soepeltjes en vergt zelfs enige kracht.

Featureset
De features voor een koeler zijn niet erg uitgebreid. Deze koeler heeft echter wel de mogelijkheid om voltgestuurd te koelen. Een molex-aansluiting voorziet de ventilator van prik. Een klein stekkertje kan op de fancontrol van het moederbord aangesloten worden.
De koeler heeft een warmtesensor die de temperatuur van de luchtstroom meet. Hoe dit zou moeten werken is mij onduidelijk.

Luchtverplaatsing (max)
De hoeveelheid luchtverplaatsing heb ik niet gemeten. Het is voldoende merk ik. De lucht wordt goed voelbaar naar buiten geblazen.
Specs: 41 CFM

Luchtverplaatsing (min)
Geen idee. Ik kreeg de voltaansturing niet werkend.
Specs: 24 CFM

Geluidsproductie (max)
De acht centimeter kleine ventilator draait bij mij continue het maximale aantal toeren en dat geeft een behoorlijke herrie. Ik heb zelfs twee herrieschoppers aan het werk :) .
Specs: 34 dB bij 2850rpm

Geluidsproductie (min)
Geen idee.
Specs: 21 dB bij 1650rpm

Kwaliteit/prijs verhouding is uitstekend. De ventilator levert enorm goede prestaties. Ik heb iets meer dan tien euro betaald voor deze hardware.

Het is een prima, maar enigszins luidruchtige koeler.

Heb jij ook een Antec 80mm SmartCool Fan, 80mm?

Ik dacht dat juist het hele idee van de fan - vandaar ook de naam Smartcool - is dat-ie zelf temperatuurgestuurd zijn werk doet.
Weet je zeker dat de jouwe niet defect is? Voor rond een 10tje kun je ook andere fans krijgen die gewoon 100% vd tijd volluit tekeer gaan hoor :+
Nette review, maar ik zou toch even die fan laten nakijken.