Specificaties 10,1" (2560x1600), Android 5.1, WiFi - Bekijk alle specificaties

Samsung Nexus 10 32GB Zwart Review

diquan2001 2 december 2012, laatste update op 3 december 2012, 16.603 views

Samsung Nexus 10 32GB Zwart

Pluspunten

• Punt 1 : Mooi Scherp scherm
  • Punt 2 : vormgeving mooi dun en licht gewicht
  • Punt 3 : Prijs een stuk goedkoper dan de Appels
  • Punt 4 : Dualcore 1.7 met 2GB snel genoeg voor mijn gebruik
  • Punt 5 : Jellybean werkt zo lekker soepel.
  • Punt 6 : Speakers zo daar zit goed geluid in zeg.
  • Punt 7 : 32GB dat is genoeg opslag voor dit geld.

Minpunten

• Punt 1 : Jammer dat ze niet hier te koop zijn (voor anderen dan)
  • Punt 2 : Websites en Apps werken nog niet allemaal even goed met de Nexus 10 (beetje jammer van zo een scherp scherm) .

De Nexus 10 heb ik gekocht via Ebay in Spanje .Zoals je kan zien bij mijn andere reviews heb ik de kleine broertjes van de Nexus 10 al allebij gehad.

Mijn ervaringen met deze 2 modellen waren erg goed en dit maakte mij meer nieuwsgierig naar de grotere broer van de Nexus 7.

Dus uiteindelijk kreeg ik hem binnen 23.11.12 dat was de dag dat hij de Nexus 10 32GB bij mij werd bezorgd .Natuurlijk was ik weer heel erg blij met dit pakje .Bij het openen van het TNT zakje zag ik dat alles goed was verpakt door de verkoper.Gelukkig maar want voor het geld wat ik betaald had zou ik het erg zonde vinden als er iets mee gebeurt was.

Maar goed de doos niets bijzonders zoals je kan zien zelfde vormgeving en uiterlijk als de Nexus 7 ,inhoud van de doos ook niets bijzonders 1 lader,1 usb kabeltje,2 boekjes die niemand leest en dat was het.

Dan natuurlijk gelijk de Nexus 10 aangemaakt WOW wat is dit scherm scherp zeg 8-) .Dat is het eerste wat mij opviel als je een website opent waar veel tekst op staat kan je die gewoon lezen .
Er hoeft helemaal niet gezoomed te worden.Mijn vrouw gebruikt de Ipad 3 ik vond dat al erg scherp, maar ik moet zeggen dat de Nexus 10 scherm zo meekan met de Ipad 3 scherm .

Waar de Nexus het wint van de Ipad 3 is toch wel qua gewicht de Nexus 10 op de keukenweegschaal 605gr De Ipad 3 673gr. Mischien denk je 68 voel je toch niet ,
Maar eigenlijk bij lang gebruik voel je het dus wel .Dan de achterpaneel van de Nexus 10 dat is van het zachte plastic niet slecht voelt glij vrij aan het blijft een beetje aan je handen plakken .

Maar dat doen de vingerafdrukken dus ook en dat zie je duidelijk .
Tijdens dit schrijven staat de accuduur nu al op 1 dag en 20 uur en ik heb nog 46% over .Dus gaat deze ook wel goed mee qua energie verbruik.
Let wel ik ben geen hardcore user een beetje surfen gamen wat opzoeken streamen daar gebruik ik de Nexus het meest voor.

De speakers van de Nexus 10 zijn wel erg goed ,heel slim vooruit naar de gebruiker toe gericht en dat hoor je dan ook goed.Dit was bij de Nexus 7 wel iets anders.

Heb jij ook een Samsung Nexus 10 32GB Zwart?

Bedankt voor de review, hoop dat de Nexus 10 hier ook nog uitkomt, zodat ik hem zelf even kan bekijken. Een tip: deel je review alsjeblieft in alinea's in, want dit leest echt niet prettig. Wel fijn dat je er wat foto's bijgeplaatst hebt.

Zou je kunnen aangeven waaruit je ergernis voor minpunt 2 bestaat? Is dit het geval met Chrome en Firefox? Laden de websites te traag, of is het gemis van Flash player een storende factor en wat zijn de problemen bij de apps en welke apps zijn dit? Dit zijn allemaal belangrijke punten die de keuze voor of tegen een tablet sterk kunnen be´nvloeden.

Ook niet onbelangrijk: wat stoorde je aan de speaker(s) van de Nexus 7? Ik heb zelf de Asus Trnsformer Pad Infinity. Die heeft maar ÚÚn speaker, maar daar komt een opvallend luid en helder geluid uit, zowel voor films als muziek.

Heeft deze Nexus-tablet wel een micro-SD-sleuf of net als de Nexus 7 geen mogelijkheden voor geheugenuitbreiding?

Mijn laatste vraag: wat heb je voor de Nexus 10 betaald, als ik vragen mag?
Dankje voor je reactie Yogi45,

Ik heb het 1 en ander aangepast aan mijn tekst nu leest het wat makkelijker hoop ik.

Minpunt 2 ligt aan sommige apps en webpagina's die niet het scherpe scherm van de Nexus 10 aankunnen waardoor er tekst en plaatjes toch minder scherp uitzien .
Wat flash betreft werkt dat alleen met firefox bij mij op de Nexus 10 .
Met de andere browsers had ik geen succes.(boat browser,Chrome,Dolphin )

En wat ik bedoel met de speaker van de Nexus 7 zowiezo dat hij mono is en aan de achterkant van de Tablet zit .Bij de Nexus 10 zitten ze allebij aan de voorkant gericht naar de gebruiker .
Daardoor klinkt het allemaal net even wat beter en voller .

Wat Micro-SD betreft alle Nexus apparaten hebben alleen interne opslag.

En het laatste antwoord op jou vraag ik heb totaal een bedrag van 620 eur betaald inc verzending voor mijn Nexus 10 32GB. ;)
Hallo, mag ik vragen waar je hem besteld hebt? Ik heb op ebay en Amazon gekeken maar daar lopen de prijzen op tot 700~800 euro. ;)
Mss heb ik wel een intressante prijs voor jullie... laat maar weten via PM of je ge´nstresseerd bent!
Jannen,

Welke prijs en welke levertijd kan je aanbieden? En eventueel een bonnetje erbij.

Graag je reactie, cjverdonk@ziggo.nl

Groeten,
Coen
diquan2001

niet dat ik een ster in ben. Maar kopjes (vet gedrukt) zou wel mooi zijn.
zou je misschien de nexus kunnen benchmarken ?