Asus PadFone 2 16GB Zwart Review

L1800 8 december 2012, 2.563 views

Asus PadFone 2 16GB Zwart

Pluspunten

• mooi scherm vd telefoon, erg helder.
  • prima camera
  • goed toetsenbord
  • geheel is niet te zwaar

Minpunten

• geen micro sd
  • speaker op de achterkant vd tablet waardoor je geluid niet altijd goed overkomt.
  • accuduur telefoon.

Nadat de berichten over de eerste padfone met interesse had gevolgd heb ik besloten om de padfone 2 te laten importeren uit Taiwan, nadat de douane nog de inklaringskosten wilde hebben, was ik dan eigenaar van de padfone 2.

Eerste indruk,
Mooi netjes afgewerkt product in een normale verpakking zonder alt te veel poespas. De telefoon schuift erg makkelijk in de behuizing van de tablet. Het toestel voelt niet te zwaar en ligt lekker in de hand. Asus heeft hier goed over nagedacht. Na het opladen werd er bij de eerste start een aantal updates geļnstalleerd en na een paar minuten was alles up 2 date.

Werken met de padfone,

Kortom een verademing. Ik heb er nu een paar dagen mee kunnen spelen en ik moet zeggen dat het 2 in 1 concept echt een toevoeging is. Om een paar voorbeelden te noemen
# alle applicaties werken zowel in phone modus of tablet modus.
# je phone laad wanneer hij in de tablet geschoven word, dit is echt heel handig.

Sterke punten

Een aantal features van de padfone die mij erg aanspreken zijn:
# Het toetsenbord wat echt heel veel instellingen heeft inclusief swype functie .
# geavanceerd laad systeem waardoor je kan kiezen of er stroom direct naar de phone moet of dat het verdeeld word tablet en phone.
# Snelheid, de phone is erg snel, en Asus heeft in de instellingen nog een optie om alles nog sneller te laten werken. Allen heb ik het verschil nog niet kunnen ontdekken.
# een uitstekende camera.

De camera.

De camera heeft veel instelling mogelijkheden en maakt ook mooie foto’s bij weinig licht. Bij het maken van een foto zit geen vertraging. (mits je dit instelt in de software )

Accu duur

Eigenlijk kan ik hier niet een goed oordeel over vellen, want daar heb ik de padfone te kort voor. Maar wat ik heb ondervonden is dat de telefoon in mijn configuratie (push mail, whatsapp constant aan) het geen dag vol hield. Voordeel is wel da je met de tablet makkelijk even kunt bijladen.

Conclusie.

Asus heeft mooi product bedacht, de tablet en de telefoon zijn beide van goede kwaliteit. De camera is goed en de accu duur van de tablet is uitstekend. De prijs die ik er voor betaald heb is natuurlijk erg veel omdat het een import model is en er nog inklaringskosten bijkwamen. Wat de prijs gaat doen als de padfone hier in Nederland leverbaar is weet ik niet, maar het zou zo tussen de 650 en 750 euro moeten zijn naar mijn mening.

update 05-12-2012

de batterij duur is inmiddels een stuk beter, na een dag van 7.30 tot 23.00 is er nog 30% over met push mail, watsapp en half uurtje bellen,

Update 08-12-2012

vandaag de upgrade naar jellybean 4.1.1 gehad.

Heb jij ook een Asus PadFone 2 16GB Zwart?

Nog interessanter om te weten is of deze überhaupt wel werkt op 3G hier. ;)

Voor zover ik heb kunnen ontdekken zou deze moeten werken hier, maar zeker weten doe ik het niet.

[Reactie gewijzigd door R0KH op 4 januari 2013 23:28]

Als antwoord op mijn eigen vraag:

Dit toestel werkt hier prima! Als er vermeld staat dat het toestel UMTS 2100 ondersteund dan werkt deze gewoon (in ieder geval op het Vodafone netwerk) in Nederland en (als het goed is) de rest van Europa.

Na zelf vooraf al wat onderzoek te hebben verricht heb ik begrepen dat de UMTS 2100 specificatie standaard met een upstream kanaal werkt in het 1900MHz spectrum en het downstream kanaal in het 2100MHz spectrum aangezien vrijwel overal standaard met gepaarde banden word gewerkt, oftewel UMTS FDD.
Het werkt namelijk nogal verwarrend als je leest dat het upstream kanaal in het 1900MHz spectrum zit en het toestel enkel UMTS 2100(MHz) ondersteund... zeker na het lezen van dit verhaal.
Het toestel ondersteund hiernaast ook nog UMTS 900 welke schijnbaar voornamelijk in Aziė word toegepast.

Voor wereldwijd gebruik zal er vermoedelijk nog een andere versie van dit toestel zijn die alle overige banden ook ondersteund. :Y)

Over het toestel zelf ben ik zeer te spreken tot nu toe! De Padfone Station heeft wel een praktische meerwaarde (voor mij), maar de kwaliteit van het beeld(scherm) is wel minder dan het toestel vanwege de relatief lage resolutie en daarmee de pixel dichtheid (PPI).
Het is ergens jammer dat Asus nog niet een grote speler is in smartphone land aangezien ze met dit toestel bewijzen dat ze (ook) hier potentie hebben....

[Reactie gewijzigd door R0KH op 21 januari 2013 00:25]

misschien kun je wat foto's die gemaakt zijn met je telefoon laten zien?
Mooi, mag ik vragen waar je hem precies hebt gekocht?
Ebay, verkoper funnybom.
Er wordt gezegd dat de applicaties worden 'overgezet' (om het maar even zo te noemen) naar de tablet, nu ben ik benieuwd of whatsapp ook werkt op je tablet?
whatsapp werkt ook in tablet mode, je kan hem zelfs een hogere resolutie geven.
Hoe is het nu met de accuduur, al verbeterd?

Groeten, Bart
Zou je misschien een update kunnen posten van het batterijverbruik + screen-on time na een dag gebruik? Zonder te weten hoe lang het scherm aan heeft gestaan is het moeilijk beoordelen of die 30% een goede of slechte score is. Ben er zelf best benieuwd naar namelijk.
Ben nu zelf een weekje eigenaar van dit toestel en ik ben echt super tevreden, de pad heb ik er niet bij geļmporteerd want ik wou alleen een top of the line telefoon.

Echter heb ik wel een vraagje, heb je hem al geroot?

Dit wil ik namelijk zelf ook doen vooral vanwege wat Chinese apps die er op staan maar ik heb nog geen goede guide gevonden.
Heb je al eens gekeken op www.padfoneclub.com ?? Hier hebben ze ook tutorials staan van rooten voor zover ik weet.
Hoe is de krasgevoeligheid van de camera lens?

Ligt deze enigszins verzonken in de body of direct aan de oppervlakte? Indien dit laatste dan ben ik erg benieuwd of er snel krassen op komen, zoals bijvoorbeeld bij de HTC telefoons het geval is.
Wat zijn de invoeringskosten die je betaald bij de douane? Ik sta ook op het punt hem via de zelfde webshop te bestellen namelijk, omdat het best veel geld scheelt!
ik moest 162 euro inklaring kosten betalen. maar als je nog even geduld heb is hij hier leverbaar. of je besteld hem bij amazon in talie,
Erg hoog gadget gehalte ! De padfone 1 vond ik op zich geen slechte review krijgen maar ben erg benieuwd naar de 2. Wat is er meegeleverd ? Zit er een toetsenbord bij of de bluetooth pen ? De huidige Conrad prijs vind ik belachelijk (949+) en vraag me dan af of dit het waard is. Maar als er geen micro~sd in de fone zelf zit dan is de goedkoopste (16G) versie met ¤799 wel aan de dure kant. Zeker als je beseft dat je geen tablet bij koopt maar in feite een “monitor“.