Rain Design mStand Review

Misha 18 december 2012, 1.723 views

Rain Design mStand

Pluspunten

• Degelijkheid
  • Design
  • Cable-management
  • Comfortabele hoogte

Minpunten

• Geen

Onlangs ben ik begonnen met het inrichten van een nieuw kantoortje thuis. Ik heb een Macbook Pro 13" Mid-2009 en vind het wel fijn als ik mijn scherm gewoon op ooghoogte heb. Ik heb enige tijd geleden deze standaard gekregen maar nooit echt gebruikt. Nu ik hem enige maanden gebruik ben ik er erg enthousiast over en heb ik besloten om er een review over te schrijven.

Mstand specs

De Rain Design mStand is een eenvoudige, stevige, solide en zeer stylische standaard voor je laptop en is gemaakt van 1 blok aluminium. Het krijgt hiermee een erg mooie klassieke uitstraling. Het bezit zelf geen aansluitmogelijkheden, dus wie een dock zoekt dat meteen zijn laptop kan opladen of extra USB-poorten zoekt moet geen mStand aanschaffen. Wat de mStand goed doet is praktisch zijn in het gebruik. Het biedt een mooie standaard plek voor je laptop en zorgt er gelijk voor dat je laptop op een comfortabele hoogte komt te staan. Kortgezegd voorkomt het nekklachten als je veel aan het werk bent. Zie onderstaande illustratie:

mStand ergonomie

De kracht van de mStand ligt puur bij zijn degelijkheid en zijn design: het is stevig, solide en ik heb het gevoel dat ik het kan laten stuiteren. Zijn eenvoud en bouwkwaliteit zorgen echter ook voor een limitatie: de mStand zelf is niet zelf in hoogte verstelbaar. Mocht je hem ietsje hoger willen hebben, dan zul je er dus een boek of iets dergelijks onder moeten leggen. Het biedt tevens geen mogelijkheden tot rotatie. Ik persoonlijk heb vrede met de niet-verstelbaarheid: hij staat bij mij al op een prima hoogte en heb geen behoefte om dit aan te passen.

Al met al is de mStand een oerdegelijk product, zeker gezien het marginale prijskaartje.

De mStand naast mijn beeldscherm. Comfortabel second screen
mStand 4

Het opbergplekje voor je toetsenbord/andere zut
mStand 3

Het handige gat achterop de mStand waar je al je kabels doorheen kunt doen
mStand 1

Heb jij ook een Rain Design mStand?