QNAP TS-569 Pro Review

Dennis1970Newbie 1 december 2012, 441 views

QNAP TS-569 Pro

Pluspunten

• Retesnel, makkelijk in gebruik, superstil. Wordt nog steeds op doorontwikkeld dus er komen nog steeds nieuwe functies uit.

Minpunten

• De portomonee....

Kwaliteit voeding Score: 5
De prijs is even hikken. Een 5 Bay NAS met vijf disken kost toch als gauw meer dan 1500 euries. Daarom ook de voldoende want eenmaal uitgegeven heb je toch wel een knappe NAS tot je beschikking.
De QNAP wordt voornamelijk bij mij gebruikt als diskstation aan de iMAC voor de foto opslag en bewerking. Daarnaast maken de verschillende applicaties het station tot een mooie server. Data kopieren/syncen met de oude omgeving gaat supersnel met de remote sync applicatie. iSCSI, NASCloud, etc allemaal functies die voor mij een leuk stukje toegevoegde waarde brengt. Wat mij 200% meeviel was het geluid. Met 5 WD RED disken in het chasis is het gewoon muisstil. Ik was even bang dat ik een plank moet maken in de meterkast maar de QNAP staat nu gewoon in de woonkamer en ik hoor hem niet. Nog niet alle apps zijn geprobeerd maar waar ik hem voor heb gekocht werkt als een beest.

Heb jij ook een QNAP TS-569 Pro?