Elgato EyeTV one Digitenne Review

pizzafried 30 november 2012, laatste update op 30 november 2012, 927 views

Elgato EyeTV one Digitenne

Pluspunten

• redelijke beeldkwaliteit
  • na bovengenoemde fix uitstekende decodering

Minpunten

• Wordt erg warm na een tijdje
  • 1 enkele decoder, dus maximaal 1 kanaal

Features Score: 4
Driverkwaliteit Score: 3
Enkele maanden geleden kocht ik de EyeTV One digitenne na een zoveelste failure van mijn Anysee E30plus. Eenmaal aangesloten worden de drivers gedownload van windows update en kun je via Windows Media Center of Mediaportal zenders gaan zoeken.

Card problem - check card
Helaas had ik last van het bovenstaande probleem. Hierdoor kon ik geen betaalzenders kijken (RTL, SBS, Comedy Central enz.). Na veel heen en weer e-mailen met de helpdesk hadden we nog steeds niet de oplossing. Een tijdje terug kreeg ik een ingeving.

het probleem: de contactjes van de Eyetv One maken geen contact met de chip van de smartcard. Hierdoor ziet de Eyetv one de kaart niet en krijg je bovenstaande foutmelding.

De oplossing: een stukje papier die je 1 of twee keer dubbelvouwt (zelf even een beetje prutsen tot het werkt) en mee in het laatje schuift onder de smartcard. hiermee lift je als het ware de smartcard op naar de pennetjes die contact moeten maken met de chip. het laatje gaat dan wel moeizaam dicht, en mocht het papiertje een klein beetje uitpuilen, dan kun je met een platte precisie schroevendraaiertje dat een beetje naar binnen duwen.

beeldkwaliteit
De beeldkwaliteit is uitstekend voor een digitenne aansluiting en ook de snelheid waarmee geswitched wordt is uitstekend.

Overig
De bijgeleverde antenne is klein, maar geeft goede ontvangst. Door de magnetische voet kan hij op elke metalen ondergrond geplaatst worden. Houd hem wel een eindje bij je computer vandaan.

aanbeveling
Afgezien van bovenstaand probleem is dit apparaat beter dan de Anysee E30 plus welke slechte driver ondersteuning heeft (iedere set-up heeft weer andere versie nodig) en na veel gepruts pas werkt in Mediaportal . Een echte aanrader om aan te schaffen omdat de EyeTV One geen Acamd nodig heeft (kijk op marktplaats, want daar kun je "tweedehandse" vinden).

Heb jij ook een Elgato EyeTV one Digitenne?