HTC Desire X Zwart Review

hennus 28 november 2012, laatste update op 28 november 2012, 3.173 views

HTC Desire X Zwart

Pluspunten

• Ziet er mooi uit
  • Snel
  • Stabiel
  • Goed scherm
  • Aardige foto's

Minpunten

• Weinig intern geheugen
  • Oordopjes niet geweldig

Na mijn Samsung galaxy s plus werd het tijd voor een nieuwe telefoon. Na een tijdje zoeken voor de telefoon gegaan in combinatie met een Hollandse nieuwe abo. Moet zeggen prima telefoon, stabiel en ziet er leuk uit.
De achterkant is wat rubberachtig en lijkt best mooi. het scherm geeft een mooi beeld. Niet al te groot en past makkelijk in mijn zak. Je merkt t.o.v. Mijn vorige telefoon dat het net allemaal wat soepeler loopt en lekker snel is.
Wat ook prettig is dat de camera beter is en voorzien is van een flitser. De foto's zijn niet wereldschokkend maar prima voor een simpele foto buiten of in de kroeg. Een tweede camera zit er niet op maar deze gebruikte ik toch niet.
Voor mijn gebruik ( wat bellen, mail, social media, foto'sen beetje internetten) prima ding. Wat wel bijzonder is, is dat er zo weinig opslag in de telefoon zit (4 gb) en ze in plaats daarvan een gratis dropbox account erbij leveren. Maar er kan een sd kaartje in dus dat was met een paar euro ook opgelost. Net als een telefoon leveren met beats audio met oordopjes die niet eens in mijn oor blijven zitten.
Het bereik is met het Vodafone-netwerk prima, ik heb bijna nergens geen bereik. Gezien ik echter zowel van netwerk als telefoon ben gewisseld kan ik hier geen zinnig woord over zeggen.

update
Toestel is intussen geupdate en werkt over het alsgemeen prima. Vooral de camera heeft hier door geprofiteerd. Ook is er een energiespaaroptie aanwezig. Samen met greenpower zorgen deze er voor dat ik maar eens in de 4 dagen hoef op te laden, wat ik best netjes vindt. Alleen sinds de update is het toestel 2 maal vastgelopen. Dan kon ik het gesprek niet beŽindigen.
Verder nog steeds tevreden met het toestel, voor mijn gebruik is het toestel nog steeds prima.
Koop wel een screenprotector erbij, het display wil wel krassen.

Heb jij ook een HTC Desire X Zwart?

Niet bedoeld om vervelend te zijn, maar ik vind het niet echt een review(qua tekst) waar ik iets mee kan. Eigenlijk omschrijf je een typische (niet topmodel) mobiele telefoon.

Op basis van wat voor informatie/ testen kom je op de verschillende scores?
  • Algemene beoordeling: Kan kloppen met een beperkte informatieset
  • Featureset: Waarom 3 van de 5, welke features missen dan tov andere telefoons? (oordopjes tellen niet mee, en van een niet top-model telefoon kan je 4GB geheugen verwachten, maar die is iig uitbreidbaar)
  • Bereik: Geen volle score, mogen we ervan uitgaan dat deze dus minder is dan je voorgaande telefoon?
  • Accuduur: Is je gebruikt veranderd tov de vorige telefoon? Gaat de batterij langer mee dan je vorige?
  • Stabiliteit en betrouwbaarheid, volle score, maar hoe lang heb je hem in bezit en op basis waarvan is dat oordeel?
  • Prijs-oordeel zegt ook niet zoveel op basis van een korte tekst
Mijn review is natuurlijk in opbouw, als ik meer ervaring heb werk ik deze bij en kan het zijn dat er iets wijzigt.
Een deel van de opmerkingen snap ik niet helemaal, of is een galaxy s plus de benchmark om alle telefoons aan te toetsen?
Dat is ook prima natuurlijk, dat je hem nog bij gaat/ ging werken wist ik natuuriljk niet ten tijde van de recatie.
Tip: geef dat dan ook nog even aan bij de review, dat het gaat om een eerste indruk en dat je hem nog bij wil werken.

De opmerkingen zijn bedoeld omdat er nu geen onderbouwing is. Ik wil niet zeggen dat een S+ de maatstaaf is, integendeel. Maar voor iemand die vanaf de S+ naar deze telefoon gaat kan het een vooruitgang zijn. Heb je een S2, dan kan die wel eens tegenvallen. De vraag is dus meer op basis waarvan je tot de score bent gekomen. In vergelijk met je vorige telefoon is een heel ander vergelijk dan wanneer je (bijvoorbeeld!) met een S3 van een vriend hebt vergeleken.

Kort: Je score kan worden gekleurd door ervaringen met een vorig (minder) toestel, waardoor deze nu supergoed lijkt.