Apple iPad Mini Wi-Fi 16GB Zwart Review

Hengst 26 november 2012, laatste update op 26 november 2012, 1.377 views

Apple iPad Mini Wi-Fi 16GB Zwart

Pluspunten

• De bouwkwaliteit is geweldig, beter wordt het met geen enkel ander product op de markt en ik heb er heel wat vast gehad.
  • Daarnaast is de mini gewoon mooi en is het scherm heerlijk zwart als hij uit staat.
  • Verder is er voldoende scherm real estate om ook nog wat te kunnen doen en is het apparaat licht genoeg dat je dat ook met een hand staand kunt.

Minpunten

• iOS is aardig maar iTunes is echt voorbij, ik heb eigenlijk liever Android met het Google ecosysteem.

De iPad mini is waar ik op heb gewacht. Eindelijk een tablet die in een hand past, dan ook nog een acceptabel gewicht heeft en voldoende groot scherm dat je er lekker naar kunt kijken. Voor mij is screen real estate een van de belangrijkste items van een device en Apple heeft op dat punt goed geleverd. Het scherm is ook nog een lekker responsief en reageert zoals je van een iPad mag verwachten. Ook al is er al heel wat geschreven, ik raad je deze tablet van harte aan. En mocht je denken, dat komt dan weer van zo'n fanboy, ik had liever Android gehad en ik gebruik zo min mogelijk van het Apple ecosysteem (vooral geen itunes) maar dit apparaat is beter dan welke concurrent ook op de markt. Daar neem ik iOS voor op de koop toe :)

Heb jij ook een Apple iPad Mini Wi-Fi 16GB Zwart?

Reviews door de redactie

Meer advertenties

iTunes was eigenlijk al weg sinds iOS 5.0, waarbij je geen iTunes meer nodig hebt om het apparaat te kunnen gebruiken...
Dat viel me nog wel tegen, het apparaat is er nog wel omheen ontworpen maar ik ben met je eens dat gelukkig het muziek stuk volledig te omzeilen is.
Waarom ben je dan niet voor de Nexus7 gegaan als je liever Android hebt.
Ik zou dus ook graag een onderbouwing willen zien waarom je juist voor de Mini bent gegaan.

Je geeft bijvoorbeeld aan dat deze beter is dan welke tablet dan ook. Waar is dit op gebaseerd en dat bedoel ik dus met een goede onderbouwing. Alleen afgaan op specs zegt niet veel namelijk. Het is juist leuk om te lezen waarom iemand ergens voor gekozen heeft.
De Nexus 7 is voor mij te weinig scherm, hij is breedbeeld en dat heeft zijn voordelen maar het betekent ook dat hij vrij langwerpig wordt. Asus heeft er voor gekozen om in het resulterende ontwerp overal een even grote rand te plaatsen. Daardoor is de Nexus 7 bijna even groot als de iPad mini. Apple koos er echter voor om in de grootte van het apparaat af te wijken in rand formaat. Wat resulteerde in een breder en dus groter scherm in inch oppervlakte. Dat krijgt mijn absolute voorkeur boven ieder andere tablet.

Of de tablet beter is dan welke ook, heb ik wellicht wat stellig gezegd. Het is voor mij de beste tablet die ik tot nu toe heb vast gehad.

Hij is het lichtst, heeft het relatief grootste scherm ten opzichte van het formaat van het apparaat, de software loopt uitermate soepel en de bouwkwaliteit is geweldig.

Ik ben inmiddels genoeg zaken tegengekomen in iOS die me absoluut niet bevallen, waarom is het bijvoorbeeld zo lastig om alle webcontent naar 1 door de gebruiker te selecteren browser te sturen? Maar daarover meer in de update van de review.

Dank voor je reactie in ieder geval ik ga de review nog wat voeden :-)

Het schem is zwart als hij uitstaat? No way!

Bij mijn telefoon is het scherm pimpelpaars als het geen stroom krijgt. 8)7
Pimpelpaars is deze zeker niet, hij is behoorlijk zwart voor een IPS. Ik heb het nog niet beter gezien. Het is niet zoals een super amoled maar dat heeft ook zo zijn nadelen. :-)
het weigeren iTunes gebruiken herken ik volledig :)

Ik heb een iPad 2 en heb nog nooit iTunes gebruikt ermee :)

Jammer genoeg moet ik het (zo min mogelijk) wel voor men ipod eens gebruiken
Ja ik heb inmiddels ook alles van Google maar geinstalleerd (Gmail is zoveel mooier dan Mail) die software voelt echt prettiger aan dan de Apple spullen.

Ik schrijf binnenkort meer in de review en zal ook een stukje schrijven op mijn blog over hoe een inmiddels 3 jaar Android gebruiker iOS ervaart en wat ik heb gedaan om aan Apple te ontkomen en toch hun mooie hardware te gebruiken.
Lang geleden zag ik er nog tegen op om iTunes te gebruiken, maar aangezien mijn haat jegens Windows Media Player en dat soort programma's (eigenlijk met twee uitzonderingen; Spotify en iTunes) gebruik ik het toch nog veel. Over een halfuurtje ligt als het goed is mijn eigen iPad Mini hier op tafel.