Lenovo IdeaPad MAH6NMH Review

josjewezenberg 26 november 2012, 1.796 views

Lenovo IdeaPad MAH6NMH

Pluspunten

• Batterij
  • Processor
  • ssd
  • touchpad

Minpunten

• mogelijk beeldschermresolutie en formaat (persoonlijk geen last van)

Ik heb de Ideapad 410 14" nu een week en ik heb een aantal verbazingwekkende ontdekkingen gedaan. Het beeldscherm heeft dan niet een full HD resolutie maar dat is ook absoluut niet nodig op een 14" scherm en wanneer je er een HDMI scherm op aansluit houd hij ook prima stand met HD materiaal. Ik heb een aantal games getest en de volgende lopen uitstekend op medium settings:
- Call of Duty Modern Warfare 1, 2 & 3
- Portal 1 & 2 (for old times sake)
- Supreme Commander Forged Alliance (deed het verrassend goed)
Alles loopt soepel, al dan niet in High Detail, Ik had hem aangeschaft voor school en kantoor doeleinden maar een spelletje op z'n tijd is ook belangrijk.

De bouwkwaliteit is goed genoeg. Ik las in een ander review dat iemand last had van het feit dat het toetsenbord licht meeveerd tijdens het typen. Dat vind ik persoonlijk absoluut niet storend.

De Lenovo power manager is een erg handige tool die voorgeinstalleerd staat. Je kunt op basis van je gebruik ook de benodigde power inzetten om te voorkomen dat je batterij onnodig snel leeg raakt. De batterij gaat bijzonder lang mee in mijn ervaring, maar m'n vorig laptop hield het nog geen uur uit voor hij het begaf dus ik ben al heel tevreden met een uur of vijf op medium power en tot 8 op eco-stand.

Touchpad heeft veel weg van de apple-pad en werkt ook prettig met gestures. Vooral in Chrome werkt het erg prettig.

Al met al: Beste laptop die ik me voor kan stellen voor deze prijs. i7, ssd(waar windows alleen op chachet en niet vanaf draait, gek genoeg maar wel veel sneller daardoor) cd speler mis je in deze tijd niet meer en alleen als je hem flink op z'n staart trapt wordt hij warm en lijkt het alsof er 2 kamers verderop een ventilatortje aan staat.

Heb jij ook een Lenovo IdeaPad MAH6NMH?

Heb je deze geprobeerd aan te sluiten op een HDTV? Zoja, krijg je ook geluid door via de HDMI interface?
Jazeker. Geluid werd bij mij prima doorgevoerd. Mocht dat bij jou niet lukken probeer dan in het sound menu onder playback devices de HDMI output als standaard te selecteren.
Ah, klinkt goed. Ik ben namelijk van plan om deze laptop als HTPC te gaan gebruiken. Hoe is je ervaring met geluid/warmteontwikkeling etc? Blijft'ie rustig bij belasting of hoor je de ventilator erg hard?
Ik heb net een Game-weekend achter de rug waarin hij 15 uur volop gedraaid heeft en de warmte ontwikkeling is uiteraard wel aanwezig maar wordt vrijwel geheel via de ventialtie aan de linkerzijde van de laptop uitgeblazen en wanneer je die uitlaat vrij houdt is er niets aan de hand. De CPU zit (volgens mij) rechts onderin, onder je rechter handpalm en die word na intensief gebruik een beetje warm maar niet heet. De ventilatie hoor je wel maar zodra je een willekeurig ander geluid maakt of aan hebt staan valt die volledig weg. Hij wordt actief gekoeld dus er is geluidsontwikkeling maar stiller dan dit heb ik een actieve koeling nog niet gehoord/gezien. Ik ben er bijzonder tevreden mee en ik zou hem zeker aanraden. Als Home Theatre PC is hij misschien wat overpowered maar wel verrassend betaalbaar voor z'n vermogen.