Specificaties 37" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Philips 37PFL3507H Review

COMPUTERFREAKED 22 januari 2013, 1.558 views

Philips 37PFL3507H

Pluspunten

• Mooi beeld
  • Geluid is okay
  • Goede gebruikersinterface

Minpunten

• Kent veel afspeelformaten niet, of heeft wel de videocodec maar niet de audio codec
  • TV is erg langzaam, menu's lopen niet vlot, zappen duurt lang en de EPG is daardoor vaak compleet onbruikbaar. Met een externe decoder lopen de menu's wel vlot
  • Bij aansluiten USB apparaat gaat de TV direct naar het apparaat, dit kan vervelend zijn als je iets vast aansluit om later een film te kijken bijvoorbeeld maar op dit moment nog iets aan het kijken bent

De TV was goed verpakt. Er zit geen handleiding bij. Het idee is dat de electronische help functie voldoende is. Op internet is wel een PDF te downloaden die ik toch een paar keer geraadpleegd heb.

Tijdens installatie bleek dat er 1 schroefje miste om te TV op de standaard te bevestigen. Geen probleem omdat de TV steunt op de standaard en de standaard eigenlijk alleen vastgehouden wordt door de TV met de schroefjes. Niet erg, wel slordig.

Het installeren van de CI+ module is niet straight forward. Hoe om moet de module en hoe om moet het kaartje nou precies is niet direct duidelijk. Het instellen van de zenders is eenvoudig door de juiste frequentie en code van de kabel aanbieder in te stellen en de zenders te zoeken. Dit duurt echter wel vrij lang.

Er is een wizzard beschikbaar voor het afstellen van het beeld en geluid wat resulteerd in een preset die aangepast is aan de gebruiker. Dit werkt redelijk tot goed.

TV kijken is in het begin wel even wennen. Zappen duurt 2-5 seconden en de menu's zijn erg traag. De EPG is vaak volkomen waardeloos. Je drukt op de knop naar beneden en de tv reageert 2 seconden later. Nog een keer naar beneden en de TV reageert helemaal niet terwijl het rode lampje op TV wel knippert dat er iets ontvangen is. Het opvragen van informatie over de programmas duurt ook een paar seconden, dit was op mijn oude externe ontvanger altijd direct.

Het kijken van films en dergelijke vanaf een USB schijf is ook een tegenvaller. De TV ondersteund maar weinig formaten kwa beeld en geluid. De kans dat de TV zowel het audio als het video formaat beide kan afspelen is maar erg klein blijkt uit de praktijk.

Voor mij minder belangrijk op dit moment is dat volgens de gebruikershandleiding de TV alleen geluidsuitgangen heeft via HDMI-ARC (1 poort) of SCART. Dus geen tulp of iets dergelijks.

Opzich doet de tv in beginsel wat hij moet doen. Je kan er op tv kijken. Echter van een TV van een gerenommeerd merk als Philips zou je toch verwachten dat de interface in ieder geval goed loopt en dat er tenminste een fatsoenlijk hoeveelheid bestandsformaten van een USB apparaat afgespeeld kunnen worden.

--update jan 2013
De tv meldt de hele tijd dat er een zender update beschikbaar is en dat deze wordt gedownload als de tv in standby is. Echter doet hij dit nooit. Ook is de youtubeapp vrij waardeloos omdat de tv maar net genoeg rekenkracht lijkt te hebben om de filmpjes af te spelen en absoluut niet vlot reageert op inputs van de afstandsbediening. Soms stotteren de filmpjes omdat het menu weg gefade wordt.

--update december 2013
Het gebeurd toch wel zeker 2 tot 3 keer per maand dat de tv vastloopt. De stekker moet er dan uitgetrokken worden om hem te resetten.

Heb jij ook een Philips 37PFL3507H?

Een van de grootste frustraties bij moderne TV's imo. Op een ouwe CRT TV ramde je die knop in en deed de TV gewoon wat ie moest doen. Nu moet het blijkbaar allemaal met een slakkengangetje gaan...
Komt met name door de CAM module dat hij traag is. Ligt niet aan de TV. Want via kabel reageerd het wel snel. Ook met ITV van KPN geen problemen.
Bedoel je analoge TV? Ik heb zelf namelijk het idee dat het zit in de decoder en dat de TV daarom traag wordt?
Bedankt voor je bijdrage, altijd nuttig!
Wat ik mij afvraag is hoe je tot de algemene beoordeling komt, welke op 'slecht' staat. Uit je verhaal pik ik geen overwegend negatieve toon op. Verder als ik alle scores naar een gemiddelde leid zou ik minstens op een voldoende komen schat ik. Verder zijn je aantal nadelen niet meer dan de voordelen. Wat is jouw gedachtegang achter de algemene beoordeling? Gewoon nieuwsgierig...
Ahh verkeerde knopje. Zie hieronder...
Mijn gedachtegang is dat als ik 400 euro voor een TV neerleg ik daar iets voor mag verwachten. Het niet werken van een EPG en menu's die zo traag werken dat je je alleen maar ergert weegt voor mij erg zwaar omdat dit tegenwoordig toch eigenlijk tot de basis features gerekend mag worden.

Het afspelen van USB weegt voor mij wat minder, ik wil namelijk ooit toch een mediacenter aan de TV hangen.
hey computerfreaked,

Laatst de tv gehaald omdat het in de aanbieding was, en ik eigenlijk niet veel meer geld wou uitgeven.
Ik ben het met je eens over de traagheid. Alle "smart" features werken niet bepaald soepeltjes.
Alles werkt wel, behalve het updaten. De tv herkent de USB stick niet bij het updaten, maar wel bij het browsen en afspelen van de content.
Ik ben er nog niet helemaal uit of ik tevreden ben met de aankoop, ik overweeg zelfs te gaan ruilen en toch maar dieper in de buidel te tasten. (heb nog een week)
Vind het jammer dat niet-smart tv's bijna niet meer te krijgen zijn. Wil uiteindelijk ook een mediacenter eraan hangen, dus al die features zijn voor mij overbodig.

(had ik je review maar eerder gezien :| )
Bij mij is het me wel gelukt de TV te updaten. Ik had het update bestand gedownload van de philips site en dat op een externe usb HD gezet. Echter de TV wordt er niks sneller door. Ik heb het idee dat het vooral komt door de decoder want met een externe decoder loopt de interface een stuk sneller.

Het update bestandje moet trouwens wel in de hoofddirectory op de USB stick/schijf staan geloof ik...
dus zou je aanraden om gewoon dat kastje te blijven gebruiken ipv het kaartje direct in de tv te stoppen??
Zo heb ik het namelijk momenteel aangesloten, en ik zou van een vriend die module krijgen om het kaartje direct in de tv te stoppen.
Maar ja, het werkt. En als bonus is het kastje ook met de philips remote zelf te bedienen. (alhoewel ik al een harmony remote heb)
Bij mij was de interface daardoor aanzienlijk sneller. Ik heb er voor gekozen het maar te accepteren dat het wat langzamer is omdat ik niet nog zon extra kastje naast mijn tv wilde hebben.
- dubbelpost-

[Reactie gewijzigd door COMPUTERFREAKED op 5 december 2012 16:19]