Duracell Portable USB charger 1800mAh Review

Whisky 26 november 2012, laatste update op 26 november 2012, 7.247 views

Duracell Portable USB charger 1800mAh

Pluspunten

• Mooie afwerking
  • Grote capaciteit
  • Twee USB aansluitingen
  • Power indicator
  • Micro USB
  • Af-klikbare stekker kop
  • Omzet stuk van micro naar mini USB

Minpunten

• Los stekker kopje (Niet zo zeer een probleem, maar was mooier geweest als deze in de batterij klapte.)
  • Kort USB Kabeltje

Ik heb sinds 6 maanden de Samsung Galaxy S3. En omdat hij vaak in de avond als ik moet werken leeg is, heb ik de Duracell Portable USB charger 1800mAh gekocht bij de Media Markt in Breda voor § 39,00 Euro.

Wat krijg je bij de aankoop van dit product:

- De Duracell USB Charger
- Stekker-kop
- USB naar Micro USB kabel (Dit is alleen een Power kabel, geen Data kabel!)
- Omzet stuk van Micro naar mini USB
- Handleiding

Ik ben voor de dure variant gegaan omdat deze automatisch aan/uit gaat, een grotere accu capaciteit en twee USB aansluitingen heeft ten opzichte van zijn kleine broertje.

De bovenkant met links onder de status indicator, als je deze indrukt kun je zien hoe ver hij vol/leeg is.

De twee USB Aansluitingen.

Het mee geleverde kabeltje is USB naar Micro USB. Er zit ook een omzet stuk van micro naar mini USB bij maar deze staat niet op de foto.

Bij het eerste gebruik had mijn telefoon 18% batterij en de Duracell USB charger was "fully loaded".
Tijdens het gebruik van de Duracell USB charger heb ik mijn smartphone wel gebruikt. Ik moet eerlijk zijn dat ik niet op de tijd heb gelet.. maar op den duur zat mijn telefoon op 77% batterij en nam vanaf dat punt weer af. De Duracell USB charger heeft mij dus een extra 59% "batterij" gegeven tijdens het gebruik van mijn Smartphone.

Persoonlijk vind ik dit ruim voldoende, aangezien ik hem de hele avond/nacht door heb kunnen gebruiken zonder hem perse aan het stopcontact te hangen.

De Duracell USB charger kan direct in het stopcontact, tijdens dit proces kun je ook je apparatuur aan de Duracell USB charger hangen. Zodra hij volledig is opgeladen kun je hem uit het stopcontact halen en de stekker-kop eraf klikken.

Het stekker kopje is los te maken.

En kan makkelijk weer terug vast te klikken.

Het zou mooier geweest zijn als het stekker kopje in de batterij zelf klikte, nu loop je dus met de charger en het stekker kopje rond.

Ook vind ik het bijgeleverde kabeltje te kort, aangezien de Duracell USB charger in mijn broekzak zit en ik mijn telefoon redelijk hoog vast houd.
Ik heb daarom deze kabel los besteld ter vervanging van het bijgeleverde kabeltje.

Mocht er wat onduidelijk zijn, laat het weten!

Heb jij ook een Duracell Portable USB charger 1800mAh?

Nette review,

ik heb vrijwel dezelfde ervaring.

1 voordeel:
  • Hij laat mijn mobieltje erg snel op! Sneller dan standaard Sony, Samsung of HTC laders.
2 nadelen die ik helaas ondervind zijn:
  • 1800mah laat mijn 1430mah accu slechts voor tot +/-60 % op. Tijdens gebruik soms slechts 40. Naar mijn idee komt dit niet overeen met 1800mah wat erg jammer is
  • De usb kabel is inderdaad kort. Helaas betreft dit geen volwaardige USB kabel maar enkel eentje die die stroomvoorziening voorziet. Dus geen data
Dankje!

Ik dacht ook eerst het USB kabeltje te gebruiken om wat foto's over te zetten. Maar helaas is dit een Power kabel en geen Data kabel zoals je al zij.

Ik zal dit gelijk in de Review erbij zetten!
"ik neem aan dat tijdens dit proces je ook je apparatuur aan de Duracell USB charger kunt hangen"

Het zou wel van toegevoegde waarde zijn als dit werkelijk waar is. Test? ;)

Zelf vind ik 1800mAh wat aan de magere kant, er zijn grotere jongens te krijgen. Daar in tegen is de prijs van deze portable charger weer niet zo hoog.

[Reactie gewijzigd door BUR op 26 november 2012 11:24]

Dit heb ik thuis niet getest omdat ik de telefoon zelf altijd aan de officiŽle lader hang van samsung.

Net even geprobeerd en hij kan ook apparaten opladen als de Duracell USB charger in het stopcontact zit.

Ik ging er vanuit dat dit mogelijk was maar heb het uit mijn review gelaten omdat ik hier niet 100% zeker over was. Bij deze aangepast!

[Reactie gewijzigd door Whisky op 26 november 2012 11:29]

Ik neem aan dat een volledig opgeladen Duracell charger vanaf het moment dat je hem uit het stopcontact haalt begint met 'ontladen' (net zoals bijv. een oplaadbare elektrische tandenborstel). Na hoeveel dagen of weken is de charger vanzelf leeggelopen, dus zonder dat je hem gebruikt?
Dit heb ik nog niet geprobeerd, en komt niet voor in de review, zal binnen kort eens een test uitvoeren!
De charger is compatible met een iPad 4. Deze wordt netjes opgeladen. Helaas niet compatible met de iPad 3 (New iPad)
Ik begrijp niet waarom de iPad 3 niet compatible zou moeten zijn? Je sluit je USB kabel van je iPad aan op deze adapter en klaar?
Hij werkt bij mij alleen met het korte kabeltje dat erbij zit, en hij laadt een iPad op.
Het kabeltje dat bij mijn nokia lumia 920 zat werkt niet om de telefoon op te laden en elk ander kabeltje dat ik kon vinden werkt ook niet.. Is dit bij meer mensen zo? |:(
Ik heb inmiddels de Samsung Note 2.0 gehad en heb nu een HTC One, en alle kabels die mee zijn geleverd werken gewoon met de batterij.