Specificaties 7" (1280x800), Android 4.4, WiFi+3G - Bekijk alle specificaties

Asus Nexus 7 32GB Zwart Review

coendewinterNewbie 25 november 2012, laatste update op 25 november 2012, 19.796 views

Asus Nexus 7 32GB Zwart

Pluspunten

• Zoals gezegd: de prijs. Een uitstekend scherm. Een prima processor en videokaart, die samen met de volledige optimalisatie voor Android 4.x (hij draait inmiddels op 4.2) garant staan voor uitstekende responsetijden. Hij reageert altijd direct, nog geen hickup gezien. Het is erg fijn een apparaat te heben zonder extra shell die een leverancier er op zet, zoals meestal op smartphones het geval is.
  • Het apparaat voelt erg degelijk aan en ziet er goed uit, maar ik heb hem gezien het vele mobiele gebruik toch maar in een case gedaan.
  • Er kunnen veel meer apps op dan ik me kan wensen, en ook met een partijtje ebooks, MP3's en foto's houd ik ruimte zat over.

Minpunten

• Twee punten maar: Ik zou een SD card reader erg prettig vinden en de reden die Google geeft waarom hij er niet in zit (verwarrend voor de gebruiker) is mijns inziens kul. Waarom de SD card, terwijl ik bij de positieve punten aangeef dat er ruimte zat is: Ik weet dat de behoefte in de tijd groeit, en zou ook simpelweg veel meer MP3's bij me willen hebben. Is het een probleem: voor mij hooguit een luxe probleem wat wegvalt tegen alle plussen.
  • Klein puntje: Startscherm dat standaard niet in landscape kan, maar dat is snel te verhelpen mbv een eenvoudige app.
  • Sommigen noemen het ontbreken van een goede camera, maar dat speelt voor mij geen rol: die zit al in m'n smartphone.

Onovertroffen prijs-kwaliteit verhouding. Ik wil goede spullen zonder het idee te hebben dat ik teveel betaal, en dit is wat mij betreft de eerste tablet die daar geheel aan voldoet. Apple: heel goed spul, al is de keuze voor het scherm op de Ipad Mini vreemd, maar te duur. Voor onder de 250 een tablet die zo goed werkt, er gewoon goed uitzet, goed in elkaar zit en waarmee het gewoon erg prettig werken is is een koopje. Ik begrijp volkomen dat ze sneller verkocht worden dan Asus ze kan maken.
Het formaat vind ik perfect; ik gebruik hem zeker ook zakelijk en neem hem veel makkelijker mee dan de 10 inch modellen die veel collega's hebben. Straks ook op vakantie zie ik mezelf met de Nexus 7 door een stad lopen met allerhande info, dat zie ik niet snel met een 10 inch model gebeuren. M'n smartphone kan dat ook, maar kaarten lezen op dat schermpje vind ik niet fijn.
Al met al: ik ben erg happy met deze tablet, en hoop dat er snel weer voorraad is opdat Sinterklaas of de Kerstman er eentje voor m'n vrouw kan brengen.

Heb jij ook een Asus Nexus 7 32GB Zwart?

Reviews door de redactie

Automatisch draaien aan zetten en hij gaat gewoon in landscape (bij android 4.2, rechts van boven naar beneden sliden en dan daar het draaien aan zetten)
Als het goed is moet het scherm gewoon in landscape kunnen.
Het scherm van de Nexus 7 is bij mij al na een maand kapot
Op het XDA developers forum en ook op overige technologie-sites wordt melding gemaakt van het loslaten van het scherm. Dit zou ook het kraken veroorzaken, of klikken zoals ik het hiervoor noemde. Het probleem is dus bekend.

Het kan verder, naar ik meen te lezen op verschillende sites, niet echt kwaad. Maar sommigen, waaronder ondergetekende, kunnen het als (zeer) storend ervaren. Ik verwacht voor deze prijs een tablet die goed en stevig in elkaar zit. Niet ntje die kraakt en/of klikt, als hij net uit de box komt.

Ik weet niet wat je exact bedoelt met kapot. Is het gebroken? Kraakt of klikt het? Of doet ie gewoon helemaal niets meer?

Op het XDA developers forum staat voorts een uitleg om de Nexus zelf te repareren. Ik heb het zelf niet doorgelezen en dus ook niet geprobeerd. Mijn Nexus valt nog ruim binnen de garantietermijn. Ik had hem immers nog maar 2 dagen. En openschroeven betekent volgens mij nog steeds dat je garantie vervalt.

Overigens is mijn Nexus nog ter reparatie. Ik hoop dat ze mijn euvel kunnen verhelpen, want verder was ik erg onder de indruk. Mocht mijn probleem niet worden verholpen, dan zal ik mijn geld terugeisen en allicht alsnog terugkeren naar Apple.

Nog enkele berichten over het kraken van het scherm:

Ik ben er ook heftik naar op zoek :) Nergens op voorraad! (32GB)
Ik wil hem snel (wordt lastig) #killiPadmini :)
Mediamarkt Duitsland. Wel even op de site controleren of de vestiging waar je naar toe wilt hem op voorraad heeft. Mlheim heeft er zat, ook de 3G.
Bak vol bij de MM in Leeuwarden. (afgelopen zaterdag)
Maandag jongstleden (10/12/12) gekocht. Twee dagen later weer teruggebracht ter reparatie vanwege een klikkend geluid aan de zijkant van de tablet, als je er heel lichtjes op drukt. En daarmee bedoel ik niet het geluid dat je hoort als je iets intikt op de tablet, maar een klikkend geluid op het fysieke apparaat zelf. Ben de tablet nu waarschijnlijk een paar weken kwijt, nog voordat ik hem goed en wel heb kunnen gebruiken. Vr deze tablet gebruikte ik Apple/iOS, maar besloot de overstap naar Android te wagen m.n. vanwege de aantrekkelijke prijs. Ik vraag mij nu af of ik wel de juiste keuze heb gemaakt. Voorlopig krijgt de Nexus van mij een dikke onvoldoende. Allicht had ik voor een paar tientjes meer beter bij Apple kunnen blijven.
18 tientjes meer is iets meer dan een paar tientjes... Wel vervelend zo iets, maar dat kan altijd voorkomen, ook bij Apple. Hoop dat het snel wordt opgelost!
Het zijn 8 tientjes meer (Nexus van 250; iPad van 330), geen 18...
Okee, heb je wel 16 GB minder, maar het is nog altijd ruimschoots voldoende.

Overigens was ik in die zeer korte tijd dat ik van de Nexus gebruik heb kunnen maken wel bijzonder tevreden over Android. Maar voor 250 verwacht ik gewoon een tablet die goed werkt. Hoewel goedkoper dan een iPad, vind ik 250 persoonlijk namelijk nog steeds een hoop geld voor een tablet.

Overigens verwacht ik mijn geld terug te krijgen en zal ik je tip van 28 november volgen. Hoewel ik 3G niet nodig heb, is het wel handig als het er toch bij zit.

[Reactie gewijzigd door Schmeichel op 13 december 2012 07:08]

Voor mij wel 18 tientjes, want ik vergelijk hem uiteraard met de 32GB versie van de Ipad mini. Dat houdt het wel zuiver.