Specificaties 4,65" display, 3G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy Nexus i9250 Titanium Review

joostroskam 24 november 2012, laatste update op 24 november 2012, 1.319 views

Samsung Galaxy Nexus i9250 Titanium

Pluspunten

• Het toestel ziet er strak vormgegeven uit. Het ligt lekker in de hand en het scherm oogt erg groot na een iPhone 3gs gewend te zijn.
  • Meteen vlekkeloos kunnen updaten naar de nieuwste android versie, namelijk 4.2
  • Menu's draaien ongelooflijk soepel, geen lag te bekennen
  • Scherm is erg helder en extreem scherp door de hoge resolutie
  • Maakt redelijke foto's met 5mp camera
  • Panorama functie werkt prima
  • Browser is heel erg snel
  • Text invoer in 4.2 ook mogelijk met een soort Swype. Werkt goed en zit bijna nooit naast het woord wat je 'geveegd' hebt.
  • Prijs-Kwaliteits verhouding is perfect!

Minpunten

• Scherm vreet je accu leeg
  • Face Unlock is een leuke toevoeging, maar werkt niet altijd even goed

Tijd voor wat anders
Na veel plezier te hebben gehad van mijn iPhone 3GS die toch steeds slechter begon te worden werd het tijd voor een ander toestel. Het toestel moest niet te duur zijn en het moest voldoen aan de eisen van de hedendaagse smartphones. Ik wil af en toe wat foto's en filmpjes maken, browsen en natuurlijk kunnen whatsappen. Alles ging prima op mijn iPhone totdat de accu slechter begon te worden. Deze liep erg snel leeg en viel soms random uit. Ik was er klaar mee. Het werd tijd voor een ander. Ik had eerst oog op de nexus 4, alleen aangezien deze heel erg lastig te verkrijgen was heb ik besloten om voor de Galaxy Nexus te gaan. Deze voldoet in mijn ogen aan de hedendaagse smartphone eisen en is qua specs vergelijkbaar met de Galaxy SII.

Unboxing
Bij het openen van de doos kreeg ik het toestel, een usb kabel, accu, verloopstukje voor stopcontact, en Samsung in-ear oortjes. Bij eerste keer opstarten draaide het toestel nog op Android 4.0.1. Stap voor stap heb ik ge-update en merkte ik ook meteen waar de naam 'Project Butter' vandaam kwam. Het hele besturingssysteem draait LAGLOOS. Het is daadwerkelijk grandioos. Android 4.2 draait inmiddels op mijn toestel.

Apps
Allereerst heb ik een aantal apps geinstalleerd die ik ook op mijn iphone 3GS had draaien. Spelletjes zoals bike race en jetpack joyride starten vele malen sneller op en zien er ook veel mooier uit dankzij het grote heldere scherm van de Nexus.

Camera
De Nexus heeft een 5 megapixel camera. Het valt me niet tegen, de camera kan mooie plaatjes schieten t.o.v. mijn oude telefoon. De panorama functie in 4.2 werkt prima en is een leuke toevoeging op deze telefoon. Ook zijn de filmpjes van prima kwaliteit.

Bescherming
Ter bescherming heb ik meteen een hoesje en screenprotectors gekocht. Het hoesje, de 'CaseMate Pop!' geeft goede bescherming in combinatie met de screenprotector.

Browser
De browser is erg rap, pagina's laden gaat snel, zoomen gaat soepel en het werkt gewoon erg fijn. Ook heb ik chrome op mijn nexus staan. Dit bevalt ook goed, maar de standaardbrowser vind ik al prima werken.

Tekstinvoer
Omdat ik veel berichten stuur was ik erg benieuwd naar de nieuwe tekstinvoer methode van android 4.2. Het werkt net als swype op de andere samsung toestellen. Swype heb ik wel eens geprobeerd bij een goede vriend, maar ik vond het niet altijd even goed werken. In android 4.2 werkt het daarentegen perfect. Het werkt over het algemeen sneller dan typen en meestal raad het toestel het goede woord meteen. Dit is erg fijn als je veel berichten stuurt etc.

Face Unlock
Ook de face unlock functie is grappig, maar werkt niet helemaal vlekkeloos. Bij slechte belichting werkt deze functie niet, of de telefoon herkent je niet. Bij goede belichting is er echter geen probleem.

Accu
Het toestel gaat redelijk snel leeg dankzij het grote scherm. Een volledige dag met het toestel haal ik wel, maar dan moet ik tussendoor niet als te veel spelletjes spelen en browsen. De capaciteit had eventueel hoger kunnen zijn, maar nu heb ik er nog geen last van.

Al met al zou ik niet meer terugwillen naar mijn iphone 3GS. Het toestel works like a charm. Ik ben er dan ook erg blij mee dat ik deze keuze gemaakt heb. Dus als je op zoek bent naar een betaalbaar toestel met een prachtig mooi groot scherm en goede specs, dan zou ik dit toestel aanraden.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Nexus i9250 Titanium?

Ik zit net zo als jij zo te twijfelen.
Ik heb nu dr galaxy gio maar wilde eigenlijk ook de nexus 4.
Maar wil denk ik toch deze.
Mijn vraag is voor hoeveel en waar heb je hem gekocht.

Alvast bedankt
Jay
Alternate, wel iets duurder maar wel super service! Je kan ook ffies bij de pricewatch kijken
ik heb net gezien dat ze de lg nexus 4 in januari
bij typhone verkopen voor 330

Groetjes Jay
Ach, deze telefoon is geen slechte keuze ;)
Installeer een custom rom of een custom kernal oa de Franco kernal. Je accuduur zal dan aanzienlijk verbeterd worden.