XFX PV-T88P-YHF4 Review

snelwegkat 6 maart 2008, laatste update op 6 maart 2008, 1.449 views

XFX PV-T88P-YHF4

Pluspunten

• Niet naar gekeken

Minpunten

• Herrie!

Ik heb deze kaart 1 dag in mijn bezit gehad. Na het inbouwen viel meteen het geluidsniveau op... De fan zit vast op 100%. Na enig onderzoek begreep ik dat de '-YHF4' geen geregelde fan heeft en daardoor altijd voluit draait.

Zie ook dit bericht:http://gathering.tweakers...message/29588283#29588283

Omdat ik mijn PC een beetje stil probeer te houden is dit voor mij geen doen en heb ik de kaart de volgende dag weer teruggebracht.

Ik heb natuurlijk nog wel even een benchmark gedraaid, en de kaart presteert naar behoren: 12,5k op de 3Dmark06 icm een Q6600@2700

Ik vond het nodig deze "review" te schrijven omdat er nergens uit af te leiden is dat de fan van deze kaart altijd op volle snelheid draait, terwijl dit het meest opvallende kenmerk van deze kaart is.

Heb jij ook een XFX PV-T88P-YHF4?

Ik zou daar het volgende aan toe willen voegen. Het feit dat de kaart geen geregelde fan heeft is op zich niet het probleem. Er zijn wel meer kaarten die het zonder moeten stellen. Het is gewoon onbegrijpeljjk dat er computerwinkels zijn die deze kaart aanbieden; het geluidsniveau is gewoon belachelijk. Ik heb in mijn Cosoms 1000 een Scythe Mugen, 4 chassis fans, een 620W voeding en een Asus 8800GT. Vrijwel geluidsloos totdat ik er de XFX bijprikte. Mocht je de kaart toch overwegen tel er dan de kosten van een losse GPU koeler bij op.
Erg jammer, vooral bij een produkt van XFX had ik dat niet verwacht.
Maar is nog eens simpel opgelost met een Zalmannetje of wat dan ook!
Nu mag dit eigenlijk standaard inderdaad niet kunnen, zelfs niet bij een B-merk!
Misschien heb je hier wel een goed punt van de betrefende kaart, maar ik vindt de review echt flut. Neem aan dat er over deze kaart meer te melden valt als alleen het geluids niveau?

Reviews hier zijn voor beoordelingen over het hele product, en niet om even een minder punt op te noemen, en hier over te gaan zeiken, en de rest te laten zitten.
Ik sluit me volledig aan bij Goldenbatt: Review's zijn meer dan alleen een negatieve eigenschap opnoemen. Wat ik in deze wel waardeer dat "Snelwegkat" tenminste geen onnodige scores invult zoals veel anderen wel doen die ook maar 1 punt uitdiepen
Ik denk dat de review prima is. Hij geeft geen oordeel over zaken die niet bekeken zijn, waarschijnlijk alleen al uit tijdgebrek. De kaart moest immers terug. Voor mij persoonlijk is het geluid enorm belangrijk. Ik game niet alleen met de computer, ik maak ook gebruik van office en internet. Dan wil ik niet voortdurend een stofzuiger naast me horen. Voor mij was dit een waarschuwing, doordat in de PW de reviewscore te zien was.