Specificaties Socket 939 met NVIDIA nForce4 SLI chipset - Bekijk alle specificaties

Asus A8N-SLI Deluxe Review

AugmentoR 25 april 2005, laatste update op 25 april 2005, 1.052 views

Asus A8N-SLI Deluxe

Pluspunten

• Stabiel, compleet, toekomstgericht

Minpunten

• NB-fan als een JSF

Layout Score: 4
Betrouwbare 939 plank. Zeer compleet, goeie bios, maar de NB-fan is (ook bij mij...) echt aan de speed.

Het onding jankt overigens niet voor niets 8800 toeren, ik heb de temperatuur van het koelblokje opgemeten en het koelblokje van de NB zit binnen de minuut op 55 graden bij een omgevingstemperatuur (MB-temp) van rond de 30 graden. Alleen een fancontroller om de fan een beetje terug te regelen lijkt me dus een afrader. De temperatuur is overigens tijdens full load en idle ongeveer gelijk. Ik heb gehoord dat de nieuwe leveringen een andere NB-fan bevatten, maar kan dit niet via een link bevestigen.

Al met al een heel verhaal over de NB-fan van de Asus A8N SLI Deluxe, want dat is het enige minpuntje dat ik heb kunnen ontdekken aan deze voor de rest geweldige plank. De overklokbaarheid is voor mij als noob meer dan voldoende, de plank heeft een zogeheten NOS functie waarbij de asus plank er automatisch 10% (uiteraard instelbaar) bijgooit als de load zwaar genoeg is. Daarnaast kun je nog wel veel meer instellen, maar daar heb ik nog geen kaas van gegeten. Er schijnt een probleem te zijn met een of andere 1T setting van de geheugenreepjes die nog niet met een bios-update is gefixed, maar met de huidige bios-update-frequentie (stuk of 6 in een paar maand) komt dat binnenkort vast wel goed.

Heb jij ook een Asus A8N-SLI Deluxe?

Reviews door de redactie

Echt een mooi bordje. Zwaar veel features. Lan, firewire, véél sata aansluitingen en veel accesoires krijg je (een doos vol met kabeltjes en pci aansluitingen voor van alles).
De onboard Audio die erop zit is net voldoende vind ik. Als je t geld hebt om een audigy te kopen dan zou ik dat zeker doen.
North Bridge Fan is idd lawaaiig; die zal ik ook binnenkort vervangen door een passief dingetje :)