Kingston ValueRAM KVR400X64C3A/1G Review

PaddoSwam 5 maart 2008, laatste update op 18 juni 2008, 2.384 views

Kingston ValueRAM KVR400X64C3A/1G

Pluspunten

• Snelheid (voor DDR)
  • Prijs (voor DDR)
  • Overclock 7%

Minpunten

• Prijs (tov. DDR2)

Stabiliteit Score: 5
Algemene beoordeling
Werk perfect, ik kwam van 1GB (Kingston ValueRAM DDR-400) + 512MB (Infineon DDR-333 :'( ) de reden tot aankoop, 512MB extra en de snelheid van 333 naar 400 wat resulteerd in:

DDR-333: 2607 MB/s (theoretisch max. 2700 MB p/s)
DDR-400: 3087 MB/s (theoretisch max. 3200 MB p/s)

UPDATE!
DDR-428 (7% overclock, hoger wil moederbord niet)
read: 3273 MB/s
write: 3256 MB/s
copy: 3243 MB/s
latency: 54 ns
Zo voorbij het theoretisch maxium stock, mooie prestatie voor ValueRAM en mijn gare moederbord als je het mij vraagt.

Featureset
Heb je niet echt bij geheugen, maar zeer goed, ik hoefde geen registered of buffered etc. dus gewoon goed.

Stabiliteit
Perfect Kingston kwaliteit, het draait gewoon gelijk. En in combinatie met een AMD Athlon64 3200+ zijn de latencies ook super laag. (screenshot vanavond!)

Overklokbaarheid
Getest en zo als te zien hier boven is het niet super maar wat wil je voor ValueRAM.

Prijs misschien wat hoog ten opzichte van DDR2 tegenwoordig maar nog zeker de moeite waard om een wat ouder system even te verfrissen.

Gekocht bij Alternate, geheugen 39,- en 5,- verzend kosten (actie, maar had me anders ook niet uitgemaakt dat kleine beetje meer voor de goede ervaringen met Alternate) totaal 44,- het laagste waarvoor je hem in de pricewatch kan terug vinden als je verzondkosten mee rekent.

Heb jij ook een Kingston ValueRAM KVR400X64C3A/1G?

Overclocken kom ik op 215 mhz, dus 7,5% winst met een dual channel setup van dit reepje. Overigens presteert deze altijd nog naar wens hier.
7% overclock draait hier nog stabiel, wat waren jouw behaalde snelheden eigenlijk?

Mijn snelheden waren:
read: 3273 MB/s
write: 3256 MB/s
copy: 3243 MB/s
latency: 54 ns
Waarmee heb je de diverse waarden gemeten?

Heb je nog iets aan de voltages gewijzigd? Als je die opschroeft, kun je misschien nog wat hoger komen. Welk MoBo?
HP OEM NForce 3 150 (rebrand van een Asus)

Geen volt. mogelijkheden enkel gewoon bus opschroeven via Windows setFSB waardes gemeten met Everest mem. bench.