Asus P8Z77-M PRO Review

justanotheruser 20 november 2012, laatste update op 20 november 2012, 754 views

Asus P8Z77-M PRO

Pluspunten

• 1155 + DDR3 en SSD werkt optimaal !
  • alles wat je nodig hebt op micro atx bordje
  • genoeg mogelijkheden in UEFI (bios)
  • Asus ondersteuning (binnen 24 uur antwoord op technische vragen)
  • HDMI on board (voor liefhebbers)
  • Optische aansluiting voor geluid!

Minpunten

• USB 3.0 drivers gaan niet automatisch
  • bluetooth en wifi ontbreken

Layout Score: 4
basis voor mijn nieuwe systeem, i.c.m. fractal design minitower + OCZ PSU..
Nu een dikke maand mee aan het spelen en bevalt zeer goed

Heb jij ook een Asus P8Z77-M PRO?

Holy shit, ik schrik me dood... hoeveel uur werk heb je in deze review zitten... goeiendag dan, wat een lap tekst! Ik ga er ff goed voor zitten hoor, wil natuurlijk wel wat opsteken van je review. :+ ;(

Nee maar nu ff serieus, hoezo schrijf je maar twee regels? Naar mijn mening heeft echt niemand daar iets aan en had je beter een simpele review kunnen doen (dus enkel sterren invullen). Die minpunten zijn gewoon de specs dus dan had je een ander bord moeten kopen.

Je noemt verder ook "alles wat je nodig hebt op micro atx bordje", had dat de non-Pro versie van dit bord dat dan ook niet gedaan, ook DDR3, HDMI en het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat die niet werkt met een SSD.

Waarom nu perse dit bord? Hoe is de indeling, logisch qua aansluitingen? Foto's? Wat zit er in de doos? Waarom bijna alles 4 of 5 sterren gegeven en algemene beoordeling dan slechts 3 sterren, waar zit het hem daar in? Dat soort dingen interesseert mij en ws meer met mij. Dat ie goed werkt en leuk speelgoed is snapt iedereen wel, anders had je hem of teruggestuurd of niet de "moeite" genomen om een "review" te schrijven.

Hopelijk kan en doe je er wat mee. :)

[Reactie gewijzigd door marcel87 op 21 november 2012 00:55]

Helemaal eens met bovenstaande feedback. Ik ben op zoek naar een nieuwe mobo en weet nu eigenlijk nog niet of ik dit bord moet kopen of niet...
ik heb dit bord: eerste bord kapot niet opgestuurd maar gewoon een nieuwe gekocht. Ik weet niet veel van moederborden maar ik kan je wel een ding zeggen; makkelijk gemonteerd, (cooler master master silencio 550) nog nooit problemen mee gehad, bios ziet er zeer mooi uit en overzichtelijk. Het enige nadeel is het micro-atx formaat daardoor kan ik beter geen 660 sli erop zetten inverband met ruimte tussen de kaarten. ( reference lost dit probleem op maar is moeilijk 2de hans te vinden)

Het bord is opzicht best duur maar heeft wel veel aansluitingen maar toch zou ik gaan voor een ander bord wat atx is (tenzij je micro-atx wil).

conclusie: Goed moederbord alle aansluitingen, gewoon wifi en bluetooth adapter ingeplugt. jammer van formaat maar hierom koop je dit bord.

Gr. Patrick