Dell XPS one 27 - All-in-One Review

jeup43 20 november 2012, laatste update op 20 november 2012, 6.455 views

Dell XPS one 27 - All-in-One

Pluspunten

Minpunten

• het enige negatieve vind ik eigenlijk de muis, de spiegeling vind ik acceptabel.

Features Score: 4
Mijn eerste revieuw: DELL all in one 27 touch met windows8

Nooit eerder een revieuw geschreven maar wel altijd met belangstelling gelezen van andere tweakers , dus toch maar een eerste poging.
Ik ben niet een echte schrijver en mijn taalkennis is ook niet top, dus hiervoor al meteen mijn excuses.
Benchmarks worden er al genoeg gedaan dus die ga ik niet doen, dit is puur een gebruikers gevoel.

Maar ok nu waar het werkelijk over gaat.

De keuze:
Na jarenlang een desktop te hebben gebruikt en diverse laptops ben ik over gegaan naar een all in one. De voornaamste redenen zijn dat mijn gebruik is veranderd en ik het totaalplaatje van de pc anders ben gaan zien. Ik game niet meer of weinig en ik zag windows 8 wel zitten.
Apple valt meteen af bij mij, ik vind het te gesloten en een procent of 40 te duur, het design vind ik wel de mooiste!
Discussies over Aple e.a vind ik zinloos dus daarover geen gekakel

Mijn eisen waren:
• Een snelle I7 cpu met een ruime opslag die ook snel moet zijn. 8 gig werkgeheugen
• Een perfect 27 of 24 inch touchscherm met een goede resolutie
• Een redelijke videokaart
• Een kleine SSD
• Geen top design maar wel strak er uit zien
• Max ¤1800,00 met een goede twee jarige snelle hardware thuisservice
• Windows8
De configuratie: XPS One 2710
Processor : Intel Core i7-3770s Processor (3.10GHz, 8MB) 1 SR
27" Multi Touch (2560 x 1440) with Articulating Stand 1 SR
Memory : 8192MB (2x4GB) 1600MHz DDR3 Dual Channel 1 SR
Hard Drive : 2TB SATA (7200 Rpm) + 32GB SSD (Intel SRT) 1 SR
Optical Drive : Blu-Ray ROM combo (Blu-ray read only, DVD, CD read & write) Drive 1 SR
Graphics : 2GB NVIDIA Geforce GT 640M 1 SR
2 Year NBD with Premium Phone Support 1 SR
Mouse : Mouse Included with Keyboard Purchase 1 SR

Totaalprijs: nog geen 1700,00 incl 2 jaar NBD garantie

De ervaring:
Toen de PC op de tafel stond kreeg ik gelijk een warm gevoel, de PC ziet er strak en zakelijk uit met een goede verstelbare voet.
De behuizing voelt stevig aan en ziet er zeker niet goedkoop uit, persoonlijk zou ik er wel een paar tientjes meer voor willen betalen als de behuizing van allumium was, maar dit voldoet prima.

Het toetsenboard is prima, stevig spul, typt lekker en ziet er strak uit, de muis is helaas bagger~[jammer van het totaal plaatje dell!] maar dit wist ik van te voren. Gelukkig had ik de microsoftmuis besteld, dit puur voor het design, o wat is hij mooi!

Ok 1 draad aan de PC koppelen, stekker erin en draaien maar.
Na een paar instellingen te hebben ingevuld, een account aangemaakt en mijn netwerk ingesteld startte windows erg snel op.

Hij ging gelijk updaten en na een keer opstarten~[erg snel] knalde de kleuren je tegemoet.
Wauw! Wat een scherp beeld.
Ja en toen windows8, veel slechts over gelezen en kritiek, maar ja ik ben eigenwijs.

Windows8
Even wat zweetdruppels omdat ik niets kon vinden maar na een tijdje werken op de PC werd het nieuwe systeem snel duidelijk.
Kortom even wennen, persoonlijk vind ik het super snel en overzichtelijk werken. Voor iemand die de windows95 tot 7 periode heeft meegemaakt is het even zoeken.
Voor een nieuwe gebruiker maakt het helemaal niet uit.
Programmaas en apps starten super snel op, ik weet niet of dit door W* komt of door de hardware maar dit is tot nu toe de snelste werkomgeving waarin ik gewerkt heeft.
Dell heeft een eigen hard en softwareondersteuning APP erin verwerkt, deze geeft automatisch de servicetag etc door, aardig geregeld vind ik.

Hardware ervaringen tot nu toe

Scherm, mooie kleuren met een goede kijkhoek, haarschep, jammer van de spiegeling.
De glasplaat zit mooi op het gehele scherm, reageert super snel op aanraking.
Na negatieve berichten over windows8 op grote schermen ben ik geen haperingen of verkeerde verhoudingen tegen gekomen.
Wat super is de verstelbare voet, dit werkt ergonomisch erg goed.

Geluid: het is geen HIFI geluid maar dit is het eerste scherm waarvan het geluid prima klinkt. Mooie hoge tonen en een aardig midden. Ik kon ook bij het wat harder zetten geen vervorming horen.

Aansluitingen:, ja wat moet ik er van zeggen alles wat je nodig hebt zit er ruim op zonder beperkingen, inclusief een blueray.

Touch ervaring:

Na eerst wat onwennig met mijn vingers op het scherm in combinatie met de muis ben ik snel gewend geraakt aan de touchomgeving.
Je gaat snel de voordelen ontdekken van de combinatie die je kan maken met de muis en het scherm.
Een goede zithouding met een juiste afstand is dan wel prettig, dit duurde bij mij enkele uren voordat ik dit door had. Nu weet ik niet beter.

Heb jij ook een Dell XPS one 27 - All-in-One?

Aardige review voor een eerste keer. Ik heb zelf ook een XPS-one (windows 7 non touch) in ontvangst genomen voor een kennis, heb er ook even op gewerkt, en het is een fijn apparaat. Ik zal hieronder nog een paar suggesties geven voor een betere review, eigenlijk een beetje de standaard suggesties.
  • Kopjes verhogen het overzicht
  • plaats een paar foto's. De achterkant is er makkelijk af te halen, mocht je dat ook willen plaatsen
  • je kunt iets vertellen over de meegeleverde software (virusscanners enzovoort)
  • hoe vind je het geluid dat hij maakt?(gezoem enzo)
  • plus en minpunten wat uitgebreider bespreken
Ik had nog een persoonlijke vraag: heb je kunnen ontdekken waar de SSD zit? Ik vraag me namelijk af waar het msata slot zich bevind.
@cantate: Ik heb de Dell dan weliswaar niet, maar heb al wel de Dell owners manual gedownload (vanaf hun site).

Voor zover ik kan opmaken daaruit, moet je de achterplaat en de standaard verwijderen en kan je daarna bij de harde schijf komen. Wat ik er niet uit kan opmaken of dit de HDD is of de SSD of beide.

HTH! :)
Ah, ik heb het gezien. Ik had er overheen gekeken! Heel erg bedankt, ik ga binnenkort eens kijken wat ik kan doen :) (laat nog weten of het gelukt is)
Gewoon even onder de aandacht brengen voor lezers van deze review dat er nu ook een [Ervaringen] Dell XPS One topic op GoT is. Altijd welkom!
Ben wel beniewd naar wat gebruikersfoto's eigenlijk...
er staan zoveel mooie foto's op de Dell site, ik kan ze nooit zo mooi nemen, als je even google komen er veel te voorschijn.
@jeup43: ik zit er ook zelf over te denken om deze Dell aan te schaffen, maar wat me tot dusverre een beetje tegenhoud is de toch wel relatief zwakke videokaart voor gaming. Ik weet dat je dat niet belangrijk vindt, maar heb je de gelegenheid om een modern spel (3d) erop te draaien en er iets over willen zeggen/schrijven?

Daarnaast wat cantate boven al beschrijft, hoe is het geluidsniveau? Maakt de Dell veel herrie of valt dat wel mee?

Verder nette review! :)
ik kan je zeggen, hij is aardig stil. Welke game of benchmark zou je gedraaid willen zien? ik kan dan in het weekend eens kijken wat ik kan doen :)

edit: overigens, het grootste nadeel van de set is dat de grafische kaart het met ddr3 geheugen moet doen. Ik zal dit nog even verifiëren.

[Reactie gewijzigd door cantate op 21 november 2012 12:49]

Ik ben benieuwd of Need for Speed Most Wanted (de nieuwste versie van dit jaar) er een beetje soepel op draait.

Daarnaast ben ik fan van The Longest Journey reeks, waarbij ik m.n. nieuwsgierig ben of TLJ : Dreamfall er een beetje goed op draait.

Uiteraard alles in de zo hoogste mogelijke resoluties en optimale grafische instellingen :9~

Mocht je in de gelegenheid zijn om één van deze of alle spellen te testen zou dat heel mooi zijn :)

edit: Ja volgens mij klopt dat de graka het met ddr3 geheugen moet doen ipv het snellere gddr5 geheugen. Ik heb dit per mail aan Dell gevraagd maar nooit reactie op gekregen.

[Reactie gewijzigd door Martin Mace op 21 november 2012 12:51]

Ik zal dat geheugen sowieso nakijken.(gpu-z)
Van de NFSMW is (nog) geen pc demo beschikbaar. heb je voldoende aan een 3dmark bench? Voor TLJ kan ik denk ik wel de free trial draaien. (maar het is niet mijn systeem, dus ik ben ietsje beperkt)
Een 3dmark bench vind ik persoonlijk nooit zoveel zeggen, het is prima naast andere benchmarks te leggen om te vergelijken, maar zegt niks over het subjectieve gevoel bij het spel, hoe het speelt, eruit ziet, of het vloeiend is of juist niet.

Maar ik ben tevreden met alle inzicht die ik kan krijgen in de grafische prestaties hoor :)
ik heb helaas geen spel up too date, ik ben nog van de oude stempel.
red alert2 , COH is het nieuwste spel.
Ok thanks, ik wacht de resultaten van cantate wel even af :)
jeup43, hartelijk bedankt voor je review! Deze Dell XPS One 27 staat immers ook heel hoog op mijn verlanglijstje...

Een van mijn eventuele twijfels is inderdaad ook het spiegelende scherm, interessant om te lezen dat dat één van de dingen is die jou ook matig stoort. Hoogstwaarschijnlijk heb je niet meteen een scherm ter vergelijking in de buurt staan, maar hoe denk je dat het scherm zich verhoudt tegenover pakweg een (ook spiegelend) Apple 27" Thunderbolt Display, qua spiegeling? Hoe zit het met de kijkhoeken van het scherm?

En mijn laatste vraag; waar heb je jouw exemplaar gehaald? Ik heb de laatste dagen immers al heel wat sites afgeschuimd, op zoek naar een (web)winkel die deze in zijn assortiment heeft, maar het beste dat ik kon vinden was de officiele dell-site (dell.nl), met als vermoedelijke leverdatum 11.12.2012. Ik ben dan ook heel benieuwd waar jij de jouwe (nu al) kunnen bemachtigen hebt... zodat ik hem daar (misschien) ook kan bestellen! ;)
Ik kan je hier wel deels over invullen. De spiegeling lijkt aardig overeen te komen met de Imacs. Erg spiegelend als je het mij vraagt.

Afgelopen week heb ik een xps one 27 besteld, welke 2 dagen na de bestelling in huis was. (W7 versie non touch). Gewoon bij Dell.nl dus. Overigens, als je belt krijg je standaard 5% korting ;)
he hallo,
de spiegeling is niet meer of minder als bij een mac, ik werk er nu een paar dagen op en ik moet zeggen het hindert mij niet echt.

ik heb hem gewoon bij Dell besteld, even bellen en je krijg korting[5%] de levertijd staat langer als in werkelijkheid. Ik zou hem pas op 30 november krijgen maar ik had hem al binnen een week. ze houden er een armslag om, omdat ze volgens mij nog uit de USA moeten komen.

Als verdere ervaring met Dell zelf hoef je geen zorg te maken, nooit problemen gehad en snelle deskundige service.
jeup43 en cantate, bedankt voor jullie antwoorden!

Sinds gisteren is de XPS One 27 met touch ook beschikbaar op de Belgische website dell.be (enkel de core i5 versie). Aangezien ik in België woon, was dat een meer voor de hand liggende keuze uiteraard (maar hij staat dus pas vanaf gisteren op de site).
(Vreemd genoeg is hij vandaag weer verdwenen van de Belgische site?)
Maar ik heb hem dus gisteren besteld, met de EPP korting en 80 euro korting (tot 28/11 op alle XPS desktops) eraf kwam hij nog op 1320 ¤ excl verzending ipv 1499 (dankjewel, Dell Waardebonnen topic)

Hopelijk kan ik ook snel mijn ervaringen plaatsen! De voorlopige leverdatum van mijn bestelling is 26/12, hopelijk komt hij toch wel sneller dan dat.
Gek genoeg kan ik nu ook geen i7 versie op de Nederlands site meer vinden. :(

Wat is er toch aan de hand met Dell? |:(
Waarschijnlijk passen ze hun websites (automatisch) aan, afhankelijk van de nog beschikbare voorraad? Langs de ene kant wel netjes... er zijn genoeg voorbeelden van webshops die klanten vrolijk laten bestellen om daarna doodleuk te laten weten dat ze hun bestellingen niet kunnen leveren.
Heel uitgebreide review, alvast bedankt voor de tijd die je hierin gestoken hebt. Mijn vraag: ik zoek een all-in-one pc te gebruiken aan de balie op ons kantoor. Zware programma's moet het niet echt kunnen lopen, maar hij moet er wel heel goed uitzien. Zou je dit kunnen aanraden?

En misschien een algemene vraag... Ons programma is redelijk verouderd en al zeker niet aangepast aan touch... Geeft dit een probleem?
Als touch en zware programma's niet vereist is, zou ik je aanraden om een afgeslankte versie te kiezen.

Je zou bijv. kunnen kiezen voor de Dell XPS One 27 met Intel Core i5 processore, 4 GB RAM, 1 TB harde schijf en Windows 7 Home Premium.

Deze ziet er hetzelfde uit, alleen heeft geen touch (dus ook geen last van eventuele hinderlijke spiegelingen) en is een stuk goedkoper (vanaf 1099,- EUR).

En goed uitzien, dat is zeer subjectief natuurlijk. Ik persoonlijk vind hem erg elegant, niet zo mooi uiteraard als de Apple iMac, maar ook voor kantoorgebruik is de Dell een mooi apparaat om te zien (nogmaals, dit is mijn persoonlijke mening!).

Kijk voor meer informatie maar eens op de website van Dell:

(En selecteer als Processor de 3e generatie Core i5 en als form faktor de All-in-one).

Succes :)

Edit: wél een spiegelend scherm ;)

[Reactie gewijzigd door Martin Mace op 23 november 2012 13:25]

Dit is foutief! zowel de touch als non touch hebben een spiegelende laag! :) (deze had ik besteld namelijk)

Verder vind ik hem erg veel weg hebben van de imacs, zeker door de voet en de randen van het scherm. Eigenlijk is het grootste uiterlijke verschil de kleur als je het mij vraagt.

Tot slot hebben ze allemaal een vergelijkbare videokaart, en de quadcore I5 (3450) is ook niet verkeerd. Het verschil tussen de duurdere en goedkopere vind ik dan ook erg beperkt (Touch, i7, ram). Op dit moment is zelfs geen duurdere versie te vinden op de Dell site :P
Thanks, was ik verkeerd geïnformeerd, heb het aangepast! :)
ik zou in tegenstelling van het eerdere advies toch voor een touch gaan, deze hoef je niet speciaal te gebruiken in samenwerking met je oude software.
dan kan je in ieder geval touch gebruiken wanneer je dit wil. met een muis werkt het ook super, ik snap de soms wat negatieve reacties niet over W8, eindelijk een grote vooruitgang en durf van MS en dan gaan ze mopperen.
ik twijfelde ook eerst met of W8 of apple maar ik ben blij dat ik bij MS ben gebleven.
dat scheelde toch zo 900,00 plus dat Apple geen touch heeft.
voor het kleine prijsverschil hoef je het niet te laten, mijn ervaring tot nu toe is dat hij super snel blijft ook na het instaleren van diverse prog

het apparaat ziet er in ieder geval zakelijk ook goed uit.
succes met de keuze!
Hoi, Tot mijn verbazing is de dell xps one 27 niet meer te krijgen bij dell. Er staat alleen een uitgeklede versie met Windows 7 op de site. Echt jammer want het leek mij een top product.,
Ik had het eerder ook al gezien, gaat ze een potentiële klant kosten want ik overweeg nu zelf maar een systeem te bouwen.... (met betere specs, want de videokaart blijf ik m'n twijfels over hebben, waarom niet net als Amerika met GDDR5 ram????).

Heb Dell overigens ook al via chat benaderd en ze konden niks melden over beschikbaarheid... lekker vaag weer allemaal :(
Ik vraag me af of die vermelding van DDR3 wel klopt, op buitenlandse sites staat of DDR5 of geen specificatie. Als het meezit ontvang ik mijn XPS One 27 aankomende week (status staat sinds vandaag op 'in productie'), ik zal eens checken wat er nu daadwerkelijk in zit aan video geheugen

[Reactie gewijzigd door m-buurman op 1 december 2012 12:13]

@cantate: Heb je toevallig dit weekend nog gelegenheid gehad om wat games/benchmarks te draaien? :)
Helaas kreeg ik onverwacht een nachtdienst, dus ik ben er niet aan toe gekomen. Volgend weekend zal ik het zeker doen! (staat in agenda)
Oké thanks, ik wacht het af. Alvast heel erg bedankt, het zou mij enorm helpen!
Reactie van Dell (Mohammed Haddad) omtrent levertijd...

-------

Beste Martin.

Dank u voor het contacteren en vertrouwen in onze producten.

Zoals u weet is de Xps One niet meer via de website beschikbaar.Dat komt door gebrek aan aanraakschermen in de fabriek en mede door onverwachte aanvraag naar dit toestel.Wij weten echter tot nu toe niet wanneer het weer zou leverbaar ,Zelfs klanten die de bestelling allang hebben geplaatst zijn aan het wachten op de aflevering die vertraagd wordt.

Persoonlijk verwacht ik dit toestel niet deze maand.

Wij weten helaas niet welke videokaart in de Xps One zit.De optie die nu online beschikbaar is heeft NVIDIA ® GeForce GT640 grafische kaart van 2 GB DDR3.

Mvg

Edit: reactie van Dell toegevoegd omtrent type videogeheugen

[Reactie gewijzigd door Martin Mace op 3 december 2012 13:08]

Toevallig is mijn XPS One 27 vandaag verzonden dus we zullen er snel genoeg achterkomen om wat voor videogeheugen het gaat.

Mijn persoonlijke ervaringen met de klantenservice (e-mail en chat) met betrekking tot specificaties is uitermate teleurstellend, volgens mij typen ze simpelweg over wat er op de website staat zonder daadwerkelijk te controleren of die gegevens kloppen. (alhoewel je aan zou mogen nemen dat dat klopt uiteraard)
Even gekeken;
Volgens de systeeminformatietool van nVidia, is mijn videogeheugen inderdaad 2048MB GDDR5, de GDDR3 vermelding zal dus wel een typo zijn? Maar voor de zekerheid, kan iemand anders dit beter nog eens bevestigen...