Specificaties Draadloos Qwerty - Bekijk alle specificaties

Logitech Cordless Desktop MX 5500 Revolution Review

patrickkoning 28 maart 2008, 5.676 views

Logitech Cordless Desktop MX 5500 Revolution

Pluspunten

• Zachte toetsenzachte toetsaanslagrubberachtige polssteunmooi designgoede ontvangst (Bluetooth)prettige drivers

Minpunten

• Je ziet er snel vette vingers en stof ophet display is niet verlichtde zoomtoetsen aan de linkerkant moet stevig op gedrukt worden willen ze werkenSetpoint vraagt veel geheugenToetsaanslag begint na verloop van tijd luider te wordenPrijzig

Ik heb deze set al in september besteld en kreeg hem eindelijk vorige week binnen. Alles zat netjes in een mooie doos verpakt en alles zat er bij zoals we van Logitech gewend zijn.Het pakket bestaat uit:
  • Bluetooth ontvanger
  • Oplaadstation voor de muis
  • 4x AA batterijen voor het toetsenbord
  • Mapje met een cd en boekjes
  • Netvoeding adapter
  • Toetsenbord
  • MX Revolution muis
Op het LCDschermpje kun je het volgende zien:

[list]
• Datum/Tijd
• Welk nummer er afgespeeld wordt
• Kamertemperatuur
• Aantal nieuwe E-Mails
• Toetsteller
• Rekenmachine

De combinatie werkt erg lekker, de toetsen zijn lekker zacht hoewel ze na verloop van tijd toch wel wat gladder beginnen te worden en de toetsaanslag wat luider wordt. Het LCDschermpje is helaas niet verlicht maar wel kun je de letters zwart krijgen en de achtergrond wit (of andersom). De FN-toetsen werken ook erg handig en je kunt vier toetsen zelf instellen (geen speciaal logo op de toets). De muis werkt heel licht (helemaal nadat ik een normale muis met een balletje gewend ben) en alle knoppen zijn vrij in te stellen. De speciale srcrollfunctie was in het begin even wennen maar na verloop van tijd werkt ook deze erg lekker. Hij ligt prettig in de hand en ik heb de muis nu ongeveer 6 uur per dag gebruikt, hoeft die eens per maand opgeladen te worden. Verder vind ik het design prachtig, hoewel je er snel vette vingers en stof op kunt zien.

Heb jij ook een Logitech Cordless Desktop MX 5500 Revolution?

Setpoint is inderdaad redelijk groot en vreet resources. Jammer dat Logitech daar niets aan doet. Hun producten zijn over het algemeen toch wel goed, nu de software nog. :)

Nette review, beetje aan de korte kant, misschien kan je er wat plaatjes bij zetten?
Nette review, kort maar krachtig.
Meteen de site van Logitech gechecked, vind het design idd prachtig!
Jammer dat ze geen losse uitvoering van het tobo met snoer hebben, dan zou ik serieus m,n G15 aan een neefje schenken. :)

[Reactie gewijzigd door Trans1963 op 4 maart 2008 16:50]

Weet iemand of je dit toestenbord ook gewoon zonder setpoint kunt gebruiken, en werken dan de meeste --alle?-- toetsen ook. Heb nu een oude bluetooth logitech desktop set, die werkt ook prima zonder setpoint, maar die is aan vervanging toe.
Ja dat werkt ook alleen de eerste keer moet het toetsenbord ingesteld worden door Setpoint (talen enz.). Daarna kun je hem ook zonder Setpouint gebruiken. De muis werkt ook alleen nogal bibberig (lijkt me een kwestie van instellen) en de speciale scrollfunctie werkt niet zonder Setpoint.
goede review! Heb je trouwens geen last van uitval van de bluetooth. Ik heb een logitech muis met bluetooth, gaf storingen met WLAN van mijn laptop.

[Reactie gewijzigd door nyotom op 28 maart 2008 14:25]

Nergens last van heb t ook geprobeerd met m'n laptop en een iPod Touch maar geen problemen mee.
Weet iemand hoe deze set het met games doet. Zijn de reactie snelheid en precisie goed?
Ik weet dat het niet voor gaming bestemd is, maar ik wil graag iets aanschaffen voor meerdere doeleinden (mail, documenten, games, etc.)
De muis is voor gamen net te zwaar en na 20 sec gaat de laser in standbystand dus duurt het 0.1 sec voordat de cursor daadwerkelijk reageert.