Specificaties 4,7" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

LG Optimus L9 Zwart Review

wesvampire 18 november 2012, laatste update op 18 november 2012, 9.426 views

LG Optimus L9 Zwart

Pluspunten

• Dual core A9 met redelijke Gpu ( TI Omap 4430 met sgx 540 ).
  • Zeer responsieve interface.
  • Moderne technologie denk aan NFC en wifi direct.
  • Gigantisch scherm in een naar verhouding handige kleine behuizing verwerkt.
  • Lg android skin is handig en niet storend.
  • Geweldige codec ondersteuning voor audio en video.
  • Is een genot om naar een filmpje te kijken.
  • Prijs kwaliteit verhouding is ok, maar ik zou voor vrijwel geen enkele telefoon 400 euro overhebben. Uiteindelijk betaal ik 240 euro voor deze gsm. 24 x 10 eur.
  • En dat is een nette prijs.

Minpunten

• Helaas geen LTE.
  • Camera middelmatig wanneer deze binnen gebruikt wordt.

Deze gsm heeft mijn verwachtingen overtroffen.
Ik heb deze gsm gehaald bij Belcompany i.c.m. Hollands nieuwe sim only.
7,50 p/m voor sim only en 10 p/m voor gsm.

Ik was toe aan abonnement verlenging, maar viel stijl achterover van de prijzen i.c.m. Abonnement en vooral de lokkertjes: nu 6 mnd voor maar 30 euro maar daarna 60 euro per maand of meer dokken, sorry ik trap daar niet in. Dan heb je je gsm 3x. Betaald op het einde van de rit.

Terug naar de gsm. Na wat midrange toestellen vergeleken te hebben in de price watch ( Samsung galaxy advance, HTC one V, deze LG optimus L9 ) heb ik toch besloten voor de Optimus te gaan. Afweging:
Samsung touchwiz interface vind ik traag. En die amoled schermen, daarvan zijn de kleuren oververzadigd. ( al zal menig samsung eigenaar dat ten stelligste proberen te ontkennen is mijn ervaring ).
HTC One V: verouderde chipset. Mist moderne features.
Optimus: volgens de specs op tweakers matig. Maar toch hiervoor gekozen. Overigens, de specs zijn niet correct. Ik heb de spec aanpassingen doorgegeven.

Bij aankomst thuis heb ik de gsm uitgepakt. En de specs van Tweakers.net blijken niet te kloppen. ( ik heb de aanpassingen doorgegeven. )
Belangrijkste verschillen:

Geen qualcomm 8255 chip met adreno 205 gpu maar een omap 4430 met sgx 540.

Geen 480 x 800 maar 540 x 960 resolutie

Full HD video opnemen 1080p i.p.v. 720p

DiVx HD certified.

NFC en wifi direct en wifi tethering.

Gebruikers ervaring:
Zeer snelle interface. Hapert totaal niet.
Android 4.0.4 is een redelijk up to date OS.
Scherm is duidelijk leesbaar en voor mijn gevoel zit het wel goed met de kleur echtheid. Bel kwaliteit is subliem.

Ik zal later wat benchmarks laten lopen. Tot zover.
Op- aanmerkingen zijn altijd welkom.

Heb jij ook een LG Optimus L9 Zwart?

Ook ik vind een gsm tot ¤ 300,00 méér dan genoeg, dat is als je, zoals ik, naar je budget moet kijken ook logisch. Deze review en z'n specs geeft duidelijk aan dat je ook in deze prijsklasse iets goeds te koop is. Voor deze gsm is maar ¤ 240,- betaald, maar als ik ga zoeken waar dat dan wel zijn mag, kom ik uit bij Belsimpel en daar kost hij nog ¤ 316,- ! ? Of heb ik iets gemist? Graag reactie.
De enige telefoon waar ik.meer dan 300 voor over heb is de nexus 4 395 als het goed is voor de 16 gb versie
Hoi, zoals ik al zei is / was een actie bij Belcompany i.s.m. Hollands Nieuwe. 7,50 voor sim only abonnement. Plus 10 of 12 euro per maand voor de mobiel. Niet leasen maar direct eigendom.

Gr
Echt een super telefoon, ben zeer tevreden!

Scherm is echt mooi scherp, en zeer goede kleur weergave.

Camera heb ik wel een opmerking over, binnen zijn de plaatjes heel erg zwart terwijl het niet donker is in de kamer.
de specs bij tweakers kloppen veel vaker niet bij de pricewatch, dus altijd ff googlen wat het echt is
en je kunt beter n Optimus 4X HD halen als je toch bezig bent, maar paar tientjes meer

[Reactie gewijzigd door silverfaustx op 16 juli 2013 18:28]