Specificaties Draadloos Qwerty - Bekijk alle specificaties

Trust KB-2950 Vista Remote Keyboard Review

Driesser 15 november 2009, 1.429 views

Trust KB-2950 Vista Remote Keyboard

Pluspunten

• toetsenbord en muis inéén
  • stijlvol
  • goede verbinding mits dongel aan voorzijde

Minpunten

• toetsen voelen niet goed aan bij het typen

Na het lezen van de ander reviews moet ik zeggen dat ik was gaan twijfelen. De ene helt verklaart de plank tot een dure grap en andere lopen helemaal weg met dit toetsenboard.

Na wat Bikerboy schreef over het bestaan van twee versies ben ik de winkel in gelopen en gevraagd of ik hem zien kon om te kijken welke versie het zou zijn. De verkoper vertelde me dat het hem wel was opgevallen dat er andere dozen waren dan eerste en dacht dat het inderdaad om een vernieuwde versie ging. De versie die ik in mijn bezit heb is "14909-02"

Bij mij werkt het toetsenboard prima. De MCE staat in de woonkamer. De dongel zit achterin de MCE. Het bereik is goed binnen mijn gehele kamer (max 6 mtr afstand) doet hij het prima. ook op schoot werkt het apparaat.
Het is voor mij een ideale aanvulling op mijn MCE installatie in huis. Ik kan me vinden in alle positieve reviews die men hier schrijft.

Wel wil ik aantekenen dat deze plank niet makkelijk is met het lang typen van teksten of zo. Rond de enter zitten een paar toetsen "niet goed", ze voelen niet goed aan. Neem nou de "backspace" deze is zeer klein. Dit is natuurlijk allemaal het gevolg om de plank klein te kunnen houden.

De trackbal en muisknoppen voelen wel goed aan. De trackbal staat iets te gevoelig en heb dit dus in windows aangepast. De muisknoppen geven mij een beetje het gevoel als bij een ps2 controller. Je neemt het toetsenboard in je hand en de knoppen zitten aan de voorkant bij je wijsvinger terwijl je met je rechter muisknop de muis bedient.

AANVULLIUNG (15-11-2009);
Inmiddels heb ik het plankje al een aardige tijd en ik moet zeggen dat het inmiddels een onmisbaar stukje hardware is in mijn woonkamer.

Na verloop van tijd zijn er toch een paar kleine kritiekpuntjes;
zo is de dongel net te klein om stabiel in een USB-poort te zitten. Hierdoor kan deze een beetje waggelen en daardoor geen verbinding hebben (dit is eigenlijk alleen bij verlengstukken). Het feit dat ik hier over verlengstukken praat geeft meteen het "grootste" probleem aan. Als de dongel achterin de HTCP zit is het bereik toch beperkt. Soms lijkt dit teveel interventie te geven. Middels een verlengstuk ligt deze nu onder mijn HTCP. Per saldo zie je hem niet en werkt nu wel goed.

In sommige programma's buiten Windows (bootdisks e.d.) wordt deze niet goed herkend en lijkt hij aanslagen niet te pakken. Moet wel zeggen dat bij de nieuwe Acronis True Image bootCD dit weer wel goed werkt.

Al met al nog steeds een tevreden gebruiker maar als deze stuk gaat ga ik opzoek naar een ander alternatief...

Heb jij ook een Trust KB-2950 Vista Remote Keyboard?

Welke boer zoekt vrouw koopt er nu spullen van Trust? Dan moet je toch wel diep gezonken zijn hoor.
Nou nou,

Dat vindt ik wel heel negatief... Wellicht heeft dit te maken met het feit dat er toen der tijd geen BETAALBARE alternatieve waren!!!
Zijn er uberhaupt nu nog andere alternatieven. Het microsoft MCE toetsenbord word zo te zien niet meer verkocht.
erg jammer, want dit lijkt mij een ideale vormfactor voor HTPC's