Targus Bluetooth Toetsenbord Review

Rhy 16 november 2012, laatste update op 27 november 2012, 1.120 views

Targus Bluetooth Toetsenbord

Pluspunten

• licht gewicht
  • handige functietoetsen
  • penlite batterijen
  • aan/uit schakelaar
  • snelle herkenning

Minpunten

• veel flex op de toetsen

Typen op onscreen keyboard van de iPad is ronduit meegevallen, maar echt prettig typen (voor e-mails, chat, skype, e.d.) is het nu ook weer niet. Vandaar opzoek naar een extern toetsenbord.

Vooronderzoek
Dit keer beduidend minder vooronderzoek gedaan, dan dat ik normaal doe.

Uitdaging is voornamelijk, dat ik Griffin Survivor iPad case heb, waardoor alle toetsenbord oplossingen met (of te gebruiken als) cover afvallen. Anders was de Logitech serie aan toetsenborden nog wel interessant geweest. Tevens ben ik (nog) niet in het bezit van een officiele Apple Camera Connection kit. Wel heb ik een HDMI+USB china ding op marktplaats gescoord, maar deze past niet vanwege de Griffin (te breed qua aansluiting), anders was een USB toetsenbord nog wel een optie geweest. Helaas.

Dus dan kom ik dus al snel op een Apple wireless keyboard uit, maar deze is groot en zwaar om mee te nemen voor onderweg. Maar wou ook geen China troep ... hmz. Even Googlen en rondgekeken op Amazon user reviews, en al vrij snel de keus gemaakt voor de Targus.

Uitpakken
Mooie transparante doos, makkelijk open te maken (geen schaar nodig), en fantastisch dat de batterijen erbij zitten!

Gebruik
Losse connect en on/off knop. Handig te pairen. De type ervaring? Hmz. Ik ben nooit echt liefhebber geweest van het type keyboards (chiclet) wat je tegenwoordig op alle nieuwe laptops ook vind. Ben echt iemand van de oude 'HP/Dell laptop stempel'. Vind de toetsen relatief ver uit elkaar staan. Dat is wellicht een kwestie van gewenning? Maar er zit ook enorm veel flex op de toetsen. Echt heel snel typen -- met 10 vingers -- behoort dus niet tot de mogelijkheden, maar is 't wel prettiger dan het on-screen keyboard van de iPad voor typen van grote lappen tekst. Ook zijn de direct toegankelijke functie toetsen enorm handig (home, find, volume, enz.)

43 incl. verzendkosten voor betaald. Tja .. eerste indruk is niet de allerbeste type ervaring welke ik ooit gehad heb. Maar ach heb 'm nu toch, eens kijken of het een kwestie van gewenning is :) Ik zou 'm in ieder geval niet weer kopen. Tenzij voor de helft van het geld, maar dan is Chinese namaak wellicht een betere optie.

Betere geschikt voor mijn doeleinde? (achteraf gezien)
- Sony Wireless keyboard (niet speciaal voor iPad) ~ 45-50 euro
- Rapoo E6300 for iPad (maar is meer een mini toetsenbord) ~ 40 euro

Updates:
- 27nov12: met 10 vingers typen lukt nogsteeds niet, maar het blijkt dus toch een kwestie van gewenning te zijn. Blijf geen liefhebber van chiclet toetsenborden, maar voor 40EUR? Is het toch een prima aanschaf gebleken!

Heb jij ook een Targus Bluetooth Toetsenbord?

Bedankt voor de review. Zelf ben ik ook op zoek naar een bluetooth toetsenbord, maar dan voor een windows 7 mini PC (met standaard bluetooth aan boord). Is deze Targus daarvoor geschikt? Ik heb op internet gezocht naar ervaringen op dit vlak, maar nog geen eensluidend antwoord op mijn vraag gevonden.

Een tweede vraag die ik heb is de indeling van het toetsenbord. Op tweakers zie ik staan dat het toetsenbord een NL layout heeft, maar de plaatjes en foto's op internet suggereren dat het een normale US layout betreft (het makkelijkst te zien aan de plek van de '@' key. NL: aparte key naast de '1'; US: boven de '2' key > shift-'2')

[Reactie gewijzigd door shrvs op 8 februari 2013 13:06]