D-Link DIR-645 Review

Harrie6 16 november 2012, laatste update op 16 november 2012, 2.080 views

D-Link DIR-645

Pluspunten

• Gemak van installeren
  • snelheid van internetten draadloos en bedraad
  • stabiliteit
  • bereik draadloze netwerk

Minpunten

• Nog geen gevonden.

Beheerbaarheid Score: 5
WLAN-bereik Score: 5
Mijn oude router (Sitecom WL342) begon problemen te krijgen en viel vaker uit, waarna ik hem moest resetten (uit / aan).
Na wat zoeken deze router tegen gekomen die voor mij interessant leek vanwege het uitstekend bereik draadloos en de WAN snelheid (tot bijna 1Gb, ook getest). Het is geen dual band router, maar dat is voor mij niet belangrijk, ik heb geen apparatuur met dual band WiFi.
Installeren was snel gebeurd, gebruikelijke instellingen doen en werken, heb niet de wizard gebruikt of de WPS mogelijkheid.
Ik moet zeggen dat de router aan al mijn verwachtingen ruimschoots voldoet:
+ netwerk is zeer stabiel;
+ ruim voldoende instelmogelijkheden;
+ up / downloadsnelheid haalt bijna maximale uit mijn aansluiting (100Mb synchroon), hier haal ik bedraad snelheden >97 Mb up / down en draadloos >60Mb up/down;
+ snelheid overzetten van bestanden van PC / laptop naar mediaspeler (PlayonHD)=> prima
+ heb de mogelijkheid van een gastaccount gebruikt (kunnen dan wel surfen, maar niet op het netwerk) => werkt prima
Ik heb de mogelijkheid om een harde schijf via USB aan te sluiten en zo een DLNA server te creeeren nog niet geprobeerd, maar dat gaat zeker gebeuren.
Mijn oude routertje doet nu dienst als access punt op de zolder voor een nog betere 100% dekking door het hele huis :)
Netwerk is een gebruikelijk netwerk voor een gezin met opgroeiende kinderen en bezoekers die ook internet toegang nodig hebben:
+ smartphones;
+ tablet;
+ laptops draadloos;
+ PC's bedraad;
+ etc...

Heb jij ook een D-Link DIR-645?

Ik haal amper 30mb via draad met deze router !
Is dit upload of download?
Al gemeten zonder router (rechtstreeks op je modem)? (je aangeboden snelheid moet natuurlijk wel hoog genoeg zijn ;) )
Wat is je snelheid draadloos?
Als je snelheid zonder router veel hoger is dan 30 mb, kijk dan voor de zekerheid ook je bekabeling eens goed na.