Asus Transformer Pad 300T WiFi 32GB Wit Review

baptist69 16 november 2012, laatste update op 16 november 2012, 2.220 views

Asus Transformer Pad 300T WiFi 32GB Wit

Pluspunten

• 32Gb intern geheugen
  • Uitbreidbaar met micro SD
  • Weinig aangepast aan Android
  • Snel updates beschikbaar
  • Ondanks 1,2 Ghz toch snel en snappy

Minpunten

• Scherm vrij ver van glasplaat

Ik kocht een aantal maanden geleden deze ASUS 300T 32Gb Wit en vandaar deze beoordeling.

Unboxing: Asus komt in een mooi zwarte doos inclusief data kabel en netstroom adapter stuk. Tevens zit er een doekje bij om het scherm zuiver te maken. (mooie extra)

Prestaties: Ik gebruik het toestel nu al een tijdje en ben heel tevreden van de snelheid van het ding. Browsen door menu en openen van applicaties is heel snappy ondanks de iet wat laag geklokte Tegra 3 processor. Het toestel heeft tot nu toe maar 1 keer problemen gegeven (vast hangen) en dat was bij het gebruik van een beta app (uTorrent).

Batterij Ik kom minstens een week toe met de batterij. Toestel word minstens 1uur per dag intensief gebruikt en staat de overige tijd op standy (zonder wifi op dergelijke uit te schakelen)

Scherm Het toestel beschikt over een IPS scherm met resolutie 1280x800. Dit is naar mijn mening meer dan voldoende. Ik bekijk er vaak HD films op en die zien er prima uit.

Look en Feel Het enige nadeel (soms) is dat het scherm relatief ver van de glasplaat ligt. Hierdoor druk je soms onvrijwillig op een toets bij het vast nemen van de zijkant. Overigens voelt de tablet stevig aan. De achterzijde is gemaakt van sterk geribbelt plastiek waardoor je de tablet gemakkelijk met 1 hand vast neemt.

Asus Android De tablet draaid momenteel op Android versie 4.1.1 (Jellybean) en was hiermee op de Nexus 7 na het eerste toestel dat officieel de update kreeg.
Overigens heeft Asus weinig aangepast zodat je een real android ervaring hebt.

Conclusie Ik ben heel tevreden van de tablet. Voor zijn lage 399 EUR kan je zeker niet klagen over de kwaliteit van het toestel.
Het enige waar ik spijt van heb is dat ik de Dock niet gekocht heb. Je kan hem nu echter bijna nergens meer apart bestellen (enkel ebay-amazon)

Heb jij ook een Asus Transformer Pad 300T WiFi 32GB Wit?

Reviews door de redactie