Samsung Galaxy S III 16GB Wit Review

baptist69 16 november 2012, laatste update op 16 november 2012, 1.078 views

Samsung Galaxy S III 16GB Wit

Pluspunten

• Uitbreidbaar geheugen
  • Snel
  • Strak design
  • 50GB dropbox
  • Minimaal batterijverbruik

Minpunten

• Minder audio kwaliteit
  • Games gemaakt voor Tegra 3 apparaten kan niet

In deze review richt ik me vooral de vergelijking met zijn concurrent de HTC One X daar ik beide toestellen in mijn bezit heb.

Unboxing: Toestel kwam in een witte mooie design doos die open klapbaar is.
In de doos zit uiteraard de telefoon zelf. De oplader en een set aanpasbare samsung oortjes. (Overigens nog een instructieboekje maar dat terzijde)

Materiaal (look&feel): Phone is gemaakt van hoogwaardig glazen plastic. Ziet er heel afgewerkt uit. De telefoon heeft de aan/uit knop aan de rechter zijde staan en aan de linkerzijde de volume toetsen. Onderaan centraal zit de micro usb poort. De telefoon heeft ook nog een hardware knop (de home knop). De plaatsing van de micro usb poort is beter als bij de HTC (waar hij zich aan de rechter zijde bevindt)
Telefoon voelt heel zacht en glad aan maar dit is niet altijd een voordeel. Ik heb vaak schrik dat hij uit mijn handen gaat glippen. Dit had je bij de HTC One X bijvoorbeeld niet, deze heeft een ander soort backcover (minder glad en dus meer grip)

Prestaties: In vergelijking met de HTC One X vind ik het toestel veel snappy'er. Dit komt naar mijn mening mede doordat Sense de HTC vertraagd. De Galaxy draaid op een Samsung Exynos 4 Quad processor terwijl de One X op een Tegra 3 processor met 5 cores draaid die op 1,5 Ghz geklokt is. Toch lijkt de Samsung veel sneller.

Scherm: De samsung heeft een 4,8 HD Super Amoled terwijl de HTC een 4,7 LCD scherm heeft. Wanneer je beide vergelijkt zie je weinig verschil, alleen wanneer je op beide schermen bv een witte browser opent zie je dat de HTC een witter beeld heeft (terwijl de de Galaxy een meer geel uitziet)

Camera Er is weinig tot geen verschil tussen de camera's. Enkel dat de lichtopname van de Galaxy iets beter lijkt te zijn.

Batterij De HTC moet onderdoen voor de galaxy in beide batterij capaciteit (HTC 1.800mAh en Samsung 2.100mAh) en gebruik. Touchwiz lijkt minder batterijverbruik te hebben terwijl bij de HTC eigenlijk een 5de core in de processor aanwezig is voor idle processen te draaien en zo te besparen.
De batterij is bij HTC niet te vervangen en die van de Samsung wel, wat toch een voordeel is. (Een nieuwe originele batterij kost bijvoorbeeld 17euro dus dan kan je een extra batterij gebruiken bij lang weg zijn van thuis)

Geluid: Een kenmerk waarin de HTC wel duidelijk beter is, is het geluid. Door zijn 2 speakers geoptimaliseerd door beats by dr Dre technologie steekt hij ver boven de Samsung Galaxy S III uit.

Hoewel ik over HTC altijd heel tevreden ben gaat mijn voorkeur toch uit naar de Galaxy S III. Hij voelt beter aan en over het algemeen is Touchwiz een stuk minder opgeblazen zodat de telefoon een pak sneller gaat.
Een leuke extra is dat Samsung 48 GB dropbox storage bied, terwijl HTC maar 25 GB aanbied.

• Valenta Pouche Zwart

Heb jij ook een Samsung Galaxy S III 16GB Wit?

Bedankt voor deze review.
Ik heb ook mijn One X verkocht omdat ik al enige tijd toch wel nieuwschierig was naar de S3.
Maandag pik ik er ook een op, en gezien jou review zal ik er geen spijt van krijgen.