Logitech diNovo Media Desktop 2.0 Review

HeyDude 2 maart 2008, 665 views

Logitech diNovo Media Desktop 2.0

Pluspunten

• Ergonomie
  • Uiterlijk
  • Batterij levensduur vh toetsenbord

Minpunten

• De (toendertijd) slechte drivers onder Vista

Logitech diNovo Media Desktop
Het betreft in mijn geval de voorloper de Logitech diNovo Media Desktop,
deze heeft tov de 2.0 versie geen losse Bluetooth ontvanger maar deze
zit geintegreerd in de lader/houder. Ik heb de review hier maar bij geplaatst omdat qua bediening en uiterlijk etc niet veel verschil is.

Ik heb deze set overgenomen van een gebruiker die naar een ander continent vertrok, dus de aanschaf was met 60 euro goed te doen.
Anders zou geen haar op mijn hoofd erover denken om 180 euro hiervoor
uit te geven, hoe goed deze ook bevalt qua ergonomie en uiterlijk.

De combinatie
De combinatie ziet er netjes uit en is goed vormgegeven en is zoals alle DiNovo sets, in tweeŽn gespleten: het toetsenbord en het numerieke pad.
Ook al is het gewicht laag, het voelt in het gebruik niet goedkoop aan.
Het losse toetsenbord gebruik ik niet, ook al zit hier een extra display op met wat informatie over muziek en andere zaken.
De toetsen werken goed, veel beter dan welk ander toetsenbord dat ik voorheen gebruikt heb. De kleur is echt mat zwart en dat is soms iets te donker zonder extra verlichting.

Gebruik
De Logitech Setpoint software heb ik tijdens de beta phase van Vista geinstalleerd en er snel weer afgegooid. Vista heeft een nieuwe Bluetooth driver implementatie die Logitech en/of MS niet goed op elkaar agestemd hebben. Of dat nu verholpen is weet ik niet, ik gebruik nog steeds XP.
De originele XP en Vista drivers werken goed met het toetsenbord en muis, je mist alleen de extra features van de Setpoint software.
De muis is van het type met een led en werkt goed.
Soms hapert het setje bij bijvoorbeeld het inlogscherm, de slaapmodus is dan snel te verhelpen met enkele toets of muis bewegingen

Batterij
De muis word opgeladen via de lader/docking station en dat is handig.
De batterijen (4xAA) werken lang in het toetsenbord, ik schat ruim 4 maanden als het niet langer is bij dagelijks gebruik.

Een geweldige set voor een heel niet zo redeljke prijs. Zoals al eerder gezegd heb ik deze set 2e hands gekocht in plaats van §180,- te betalen. Een aanradertje echter voor iedereen die mooie vormgeving en een goed toetsenbord wil!

Heb jij ook een Logitech diNovo Media Desktop 2.0?