Foxconn Nettop nT-A3500 Review

Eesger404 13 november 2012, laatste update op 13 november 2012, 532 views

Foxconn Nettop nT-A3500

Pluspunten

• Qua features, snelheid en geluidsproductie is het een prima ding. Ook toen de fan het wel deed (zie negatieve punten) was het een fijn dtil apparaatje met veel mogelijkheden die heel fatsoenlijk een BluRay disc kan afspelen,

Minpunten

• demontage van de kap is even pielen
  • (maar na twintig keer is het wel een routineklusje geworden;) )
  • website met info is een beetje matig, komt wat klungelig over
  • De temperatuurhuishouding van dit dingetje is de achileshiel.. wanneer de fan (of de aansturing daarvan) een probleem heeft ben je de klos... Bovendien:
  • geen CPU oververhittingsbeveiliging
  • geen GPU oververhittingsbeveiliging
  • geen enkele beveiliging op het toerental van de koel-fan
  • geen enkele zelf in te stellen regeling op de ogenschijnlijk wel toerengeregelde fan

Alstie het doet is het en heel leuk ding, maar van de 6 maanden in bezit heb ik er slechts 6 weken van kunnen genieten. De rest was een ergernis.

Er is niet lang genoeg over nagedacht: miskoop in my case.. gaat nu voor de tweede keer retour voor garantie :(

Heb jij ook een Foxconn Nettop nT-A3500?

Dit is meer een klaag topic dan een serieuze review... Maak dan geen review van een maandag ochtend product. |:(
Het zou mischien wel zo kunnen zijn dat ik een maandagmorgen product heb ontvangen. Maar wanneer ik nu de tweede Nettop retour webwinkel stuur met temperatuursproblemen is het opvallend en ga (en moet) je verder zoeken.

Wanneer blijkt dat de Nettop hier structureel naar mijn mening "te kort door de bocht" is gegaan is dat toch een hele flinke tekortkoming?

Wanneer je verdere info wenst, graag reactie dan vul iik 'm aan (en ik zal er om denken om bij een volgende positieve ervaring over een pruduct een positieve beoordeling te schrijven)
Als ik dit zo lees dan lijkt het erop dat het BIOS niet juist is geflashed. Je hebt er nu weinig meer aan maar als die flash niet goed is uitgevoerd dan valt de fan stil met alle gevolgen van dien. Het is wel erg mosterd na de maaltijd maar ik heb 2 van deze dingen in gebruik en deze draaien al vanaf het begin probleemloos. Na een BIOS flash is het wel eens fout gegaan en hoe dat is aangepakt en opgelost is in het algemene Foxconn a3500 topic terug te vinden.
Allo Harware-lover
Dank voor de (late ;-) tip. Dat had ik ook gelezen, ik heb allerhande versies geprobeerd om te flashen, maar ik kon de fan op geen mogelijkheid meer aan de praat krijgen (mocht ik iets gemist hebben, graag een link, blijf wel nieuwsgierig). Het apparaatje is toen terug gestuurd naar het bedrijf waar ik 'm gekocht had en zij konden de fan ook niet weer aan de praat krijgen. Mocht je op dat front nog een "gouden tip" hebben, zal ik het ook aan hun doorspelen.

Ik heb nu in de case aan de bovenkant een grote hoeveelheid gaatjes geboord zodat er meer koeling is. Tevens heb ik met het lezen van je reactie nog even gegoogled en ik ga ook een tip proberen om met 'brazostweaker' te 'undervolten' zodat het systeempje koeler blijft.
Daarnaast heb ik nog een tip gelezen om het schuimpje wat tussen de koeling en de CPU/GPU zit te vervangen door koelpasta, dat zou ook helpen. Ik denk dat ik dat ook nog ga proberen.

De temperatuur blijft problematisch, met een DVD kijken gaat de temperatuur (ontdanks de gaatjes) richting de 80 graden, dat is erg fors. Met de bovenstaande twee acties hoop ik het systeempje "in full load" nog naar wat vriendelijkere temperaturen te kunnen laten zakken.