Club 3D GeForce 7600 GT Review

lennoow 2 maart 2008, 1.186 views

Club 3D GeForce 7600 GT

Pluspunten

• overklokbaarheid
  • drivers

Minpunten

• geluidsproductie
  • prijs

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Dit is mijn eerste review dus commentaar is welkom maar wel onderbouwd zodat ik er weer wat kan leren voor de volgende keer

Mijn systeem

Het systeem staat hierboven maar niet alles kon hij vinden en dit wil ik jullie ook niet onthouden.

- Geheugen kingston valueram 2 gb pc2 5300
- Dvd brander liteon Lh20A1S

Featureset

In de doos vinden wij:
  • De videokaart in een anti statisch zakje
  • Montage handleiding
  • CDrom met de drivers
  • 2x DVI naar VGA verloopstukje

de kaart zelf
erg zit een erg klein koelertje terwijl op het internet een grotere staat afgebeeld.
geen geheugenkoeling oid maar dat kun je natuurlijk ook nog aanschaffen.
geen extra stroomconnector nodig.

de kaart is niet heel erg goed te zien maar ik maak binnenkort nog meer foto's als ik meer tijd heb.

Prestaties

Ik game weinig maar bij crysis kon ik makkelijk op low settings draaien en volgens de crysis benchmark zou ik dan medium op 15 fps kunnen draaien, voor mij net niet acceptabel maar bij overklokken meer daarover.
Verder is het voor iemand die weinig gamed goed genoeg.

Overklokbaarheid

Met de standaard koeler was hij stressed 65 graden dat is niet heel erg veel dus ik ging het wat hogerop zoeken.
stocks
core 560
mem 700

max overklok stressed 77 graden dit vind ik nog net aan acceptabel
core 700
mem 770

ik heb hier een overklok + een 3dmark maar helaas is het niet mijn allerhoogste en als ik weer vakantie heb ga ik weer eens benchen.
Nu heb ik het gewoon te druk met school :'(

Nadat ik hem zo hoog had gezet keek ik nog eens bij crysis benchmark en ik kwam net aan boven de 20 fps maar ik kwam toch niet verder met crysis dus heb ik hem weer terug gezet naar de stocks.

Beeldkwaliteit
Hier kan ik weinig over vermelden is gewoon goed zoals het moet zijn.

modbaarheid
Dit heb ik nog niet gedaan heb even getwijfeld om dat te doen maar misschien komt er nog een S1 + turbo module op.

drivers
de drivers pakte die meteen dus heb ik ook niets meer aan veranderd, heb net de 169.21 drivers erop gezet.

warmte & geluidsproductie
hij word idle ongeveer 51 graden en stressend 77graden.
De fan maakt best veel herrie af en toe maar dat komt vooral omdat je volgens mij omdat je deze niet kan regelen.

prijs
destijds gekocht voor 109,- euro bij azerty maar ik heb spijt dat ik destijds niet heb doorgespaard voor de X1950 pro.

conclusie
Dit is een aardige low/mid kaart maar is zijn prijs niet echt waard geweest, want ik game niet of nouwelijks

Waarom nu pas ?
Ik wilde al eerder een review schrijven maar het kwam er steeds niet van of ik had weer eens geen internet maar nu had ik eens tijd en zin dus heb ik er een in elkaar geflanst.

Wat voor updates kunnen we nog van deze review verwachten?

-3dmark zal ik nog eens draaien
- meer/ betere foto's

Bedankt voor het lezen van mijn review en verbeteringen of complimenten hoor ik graag.

Heb jij ook een Club 3D GeForce 7600 GT?

Eum, tja waar moet ik beginnen? Voor mij lijkt dit meer op een schema dat je gebruikt om je review rond te schrijven. Je gebruikt geen hoofdletters, geen leestekens etc. Je bent ook niet echt consistent qua lay-out (de ene keer een alinea blanco na een titel, de andere keer niet). Ook nog wat typo's eruit halen enzo...

Het schema hierboven is veelbelovend voor een goeie review, maar is dat nog niet.
Voor 109 heb je een veel betere kaart...
Als hij deze kaart pakweg 2 jaar geleden gekocht heeft gaat dat natuurlijk niet op ;)
augustus 2007 is volgens mij geen 2 jaar geleden. |:(
Uh... daar gaat het niet om. Dit gaat over de info en ervaring met deze videokaart en niet bang for buck.

[Reactie gewijzigd door BTownMadness op 2 maart 2008 13:22]

Waar zijn je leestekens?
Heb je dat van darkjeric?
Ga ik even veranderen sorry :'( .
Ik had het nog even moeten veranderen maar was het vergeten, ik zie me blunder wel in ja.
Dit is niet flame-achtig bedoeld, maar gewoon een vraag; mooi dat je een review hebt geschreven :)
Hoe kom je in hemelsnaam op het idee om twee jaar na aanschaf een review te schrijven? :P
Voeg wat plaatjes toe, dat zorgt er altijd voor dat het leuk om te lezen is, kijk maar naar mijn review over de xbox360 :)
@Maarten-NForce: in gebruik sinds aug 2007. Volgens mij is het nog lang geen 2009 ;)
Ik ben van mening dat je het beste een review pas na een tijdje kan schrijven omdat je dan het produkt pas echt ken en mede daarom vind ik dit echt een hele nette review waar alle belangrijke info duidelijk is aan gegeven en niet alleen de mooie dingen die een mens ziet na aanschaf.

Let niet al te veel op bepaald commentaar want sommige nemen alles zo maar van elkaar over zoals bv over de 2 jaar na aanschaf of het commentaar op je leestekens. (word vast nog aangepast) Commentaar is een sport op tweakers.

Ga zo door, dikke + voor deze review!

@tweakers: Maak van je advies geen commentaar en wees geen schaap. O-)
Ik ga binnenkort een nieuwe review schrijven en dan ga ik proberen het beter te doen.