Specificaties 4,65" display, 3G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy Nexus i9250 Titanium Review

Willemsen media 11 november 2012, laatste update op 11 november 2012, 752 views

Samsung Galaxy Nexus i9250 Titanium

Pluspunten

• Snelheid
  • GPS
  • Geen zinloze apps
  • Mooi scherm
  • Goede voicesearch

Minpunten

• Toch een te kleine accu
  • Het bereik is soms weg. Misschien is dit een fout van de provider maar ik heb hier eerder nooit last van gehad.

Even vooraf
Dit is mijn eerste review. Ik heb al veel nuttige reviews gelezen. Ik hoop dat ik nu ook een handje kan helpen bij het kiezen van een telefoon.

Waarom een nieuw toestel? En waarom juist deze?
Ik heb de Samsung Galaxy Nexus nu ongeveer twee weken. Voor deze telefoon heb ik een Samsung Galaxy Apollo. Dit was in bijna alle opzichten een echt budgettoestel. Toch heb ik hier 1,5 jaar plezier aan gehad. Tot de accu het begaf. Ik kan nu wel 10 minuten gebruik maken van de telefoon op 1 (opgeladen) accu. Dit werkt natuurlijk niet dus opzoek naar een nieuwe.
Ik was er snel uit dat ik wel een duurder toestel wilde. Ik heb hem nodig voor mijn werk en privé gebruik ik de functies meer dan af en toe. Navigeren, WhatsApp, Teamviewer, etc. Ik wilde dus graag weer een Android telefoon. Natuurlijk had ik ook geen zin in een telefoon die al vast loopt bij het typen van een smsje. Ik heb dus gekozen voor snelheid.
Na een kort gesprek met een vriend zaten we al snel aan deze telefoon. Nog even een aantal reviews lezen en de keuze was snel gemaakt. De galaxy Nexus is snel, lekker groot (misschien zelfs te groot), heeft een mooi scherm en heeft Android 4.1. Kortom een mooi toestel.

Snelheid
De Nexus voldoet aan mijn verwachtingen. Hij is erg snel. Apps zijn zo gedownload, geďnstalleerd en geladen. Ook de wat zwaardere games. Ook de animaties zijn vloeiend. Ze zien er erg mooi uit.

GPS
Ik ben mijn oude telefoon gewent. Als je daar na een kwartier GPS signaal had dan was je erg blij. Ik heb net de GPS ingeschakeld en binnen 10 seconde wist hij waar ik was. Erg blij mee dus.

Accu
De accu is helaas wat minder. Ik ben natuurlijk een intensive gebruiker maar ik had er toch wel wat meer van verwacht. Als ik hem 1 dag gebruik (7-23) haalt hij dat niet. Ik moet dus nog steeds mijn oude telefoon gebruiken. Om 21.00u is hij gewoon leeg. Dit valt me erg tegen. Natuurlijk snap ik ook wel dat het een groot scherm is, dit kost nou eenmaal veel energie (76% is schermverbruik). Maar het is een super amoled. Dit zou het verbruik toch moeten verminderen. Het is een best dure telefoon, zet er dan net een iets grotere accu in. Helaas.

Bereik
Ook bij het bereik is me wat opgevallen. Soms heb ik namelijk geen bereik. Dan staat er nog wel dat ik 3G heb maar hij verzend of ontvangt niets. Hoe dit precies komt weet ik niet maar ik was toen niet midden in het bos of in een grot. Ik was gewoon in de huiskamer. Toch heb ik meestal wel bereik. Ik heb een abonnement van Ben (T-mobile).

Nexus
Ja, de naam zegt het eigenlijk al. Het is een telefoon van Google zonder de apps e.d. van Samsung erover heen. Dit heeft als voordeel dat je niet de vervelende, niet verwijderbare, apps hebt. Het nadeel is wel dat je voor alles een app uit de Play Store moet halen. Standaard staat er een muziek speler op, 2 browsers (waar is dat goed voor?), een calculator, een camera, etc. Maar om een filmpje af te spelen heb ik direct uit de Play Store een app gedownload. Ook mis ik de filemanager. Dit had ik wel verwacht te vinden. Toch vind ik dit niet erg. Liever te weinig apps dan te veel apps die ik niet gebruik.
Wel betekent het dat de updates van Google heel snel bruikbaar zijn. Samsung hoeft er namelijk niets meer aan te doen :).

Heb jij ook een Samsung Galaxy Nexus i9250 Titanium?