Specificaties 15,4" (1440x900), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Apple MacBook Pro 2012 15" Ci7 3615QM Review

JozB 10 november 2012, laatste update op 10 november 2012, 495 views

Apple MacBook Pro 2012 15" Ci7 3615QM

Pluspunten

• Evenals het vorige model is de MBP 2012 degelijk gebouwd en het blijft een fraai design en dito afwerking. Ik heb meteen mijn Samsung 830 SSD overgezet (wat probleemloos ging); een must voor de hedendaagse laptop. Indien je daar eenmaal mee gewerkt hebt wil je echt niet meer terug.
  • Met deze uitbreiding gaat het opstarten in 20 seconden, applicaties openen direct, en alles gaat geheel geluidloos. De ventilator is niet of nauwelijks hoorbaar.
  • Het geluid vind ik voor een laptop opvallend goed. Het scherm is spiegelend, maar het beeld is gewoon prima. Ja, de Retina is zeker beter maar voor mij de meerprijs niet waard.

Minpunten

• Het scherm is spiegelend, wat ik toch wel een nadeel ben gaan vinden. Soms reflecteert de kantoorverlichting in het scherm en dat is hinderlijk. De volgende keer wordt het ontspiegeld glas.
  • Kwaliteit kost geld, en dat is ook hier het geval. Maar toch blijft bijna 2000 euro moeilijk te uit te leggen, al moet ik toegeven dat de restwaarde van mijn MBP uit 2008 nog verrassend hoog was.

Mijn vorige MacBook Pro stamde uit begin 2008. Bijna 5 jaar uitstekend gewerkt en OS X bevalt mij uitstekend, dus ook de opvolger moest beslist weer een Mac worden.
Ik heb nog even gedacht aan een Air, maar een groter scherm, Ethernetpoort, en Optische Drive vond ik toch wel belangrijker dan 'portability'. Ook het feit dat bij de Air (en MBP Retina versie) de drive en het RAM geheugen niet achteraf door de gebruiker aan te passen is speelde voor mij een rol.

Heb jij ook een Apple MacBook Pro 2012 15" Ci7 3615QM?