Specificaties 2-bay NAS behuizing - Bekijk alle specificaties

Synology DiskStation DS213+ Review

SSSF 9 november 2012, laatste update op 9 november 2012, 3.746 views

Synology DiskStation DS213+

Ik heb deze NAS vanaf September en hij bevalt me prima.
Ik ga geen uitvoerige beoordeling schrijven, maar alleen wat dingen aanvullen.

Stroomverbruik:
13.5W idle met 1x HD aan
8.8W idle met 1x HDD uit
8.2W idle met 1x HDD uit (status LED blinking)
~2W hybernate (~20 sec totschijf in windows weer te zien is)
~0W uit met WOL actief.

Ik zie alleen geen setting om de HD uit te zetten met een andere timing dan de hybernation, zie foto

Shutdown tijd is ongeveer 30seconde
Na boot duurt het ongeveer 90 seconde voordat de webinterface beschikbaar is, 10 seconde daarna kan windows weer bij de gemounte schijf.

Ik heb geen uitgebreide performance test gedaan, maar dit zag ik in TotalCommander:
lezen vanaf nas grote files (>4Gb): 75 Mb/sec
schrijven naar nas grote files (>4Gb) :85 Mb/sec
Snap eigenlijk niet waarom ik langzamer van de NAS af kan lezen dan dat ik erheen kan schrijven.

Ik wou vanaf het begin verschillende packages installeren, ik kwam er toen achter dat er op dat moment (September 2012) nog niet alle packages voor de 213+ beschikbaar waren.
Toevallig vond ik op http://forum.synology.com...d_of_CPU_does_my_NAS_have welke CPU erin zit.
Heej deze komt erg overeen met de CPU uit de DS408.
Ik ben er achter gekomen dat de DS408 packages ook gewoon draaien op de 213+.
Ik weet dat ondertussen er meer packages geport zijn naar de 213+ CPU maar mocht je iets tegenkomen wat nog niet beschikbaar is kan je dus altijd een andere package probleren.

Heb jij ook een Synology DiskStation DS213+?

Ik heb zelf ook de 213+ staan.
Heb je de jumboframes al aangepast.
ik heb de jumboframes (vind je bij netwerkinstellingen) aangepast naar 9000.
Dit staat standaard op 1500 op de Synology.
En pas ook de jumboframes aan op je pc.
Als het goed is gaat je snelheid dan omhoog bij het overzetten van grote bestanden.