Specificaties Small form factor, 3 interne bays - Bekijk alle specificaties

Sharkoon Rush Case Review

Baxtor 11 december 2012, 727 views

Sharkoon Rush Case

Pluspunten

• Mooie vormgeving (persoonlijk)
  • Kast temperatuur leesbaar van display
  • Genoeg inbouw mogelijkheden voor de normale gebruiker
  • compact
  • Kast makkelijk uit elkaar te halen, waarbij het moederbord (m-ATX op een aparte schuif bevind (zie afb)

Minpunten

• Dun materiaal, verbuigt snel
  • Tijdens het inbouwen wat weinig ruimte om kabels aan te sluiten
  • Voor de zware gebruiker misschien te weinig koeling mogelijkheden

Ik heb deze kast overgenomen van een andere tweaker die hem niet kon gebruiken omdat er te weinig ruimte was voor de connectors op de videokaart (zaten bovenop).

Nu is dit al een redelijk kleine kast, maar er zit in het midden van deze kast ook een beugel voor de stevigheid. Deze zit soms een beetje in de weg tijdens het inbouwen en bij mij precies boven het PCI E slot.
Hierdoor is er erg weinig ruimte voor de videokaart (en dus ook voor de eventuele extra stroomvoorziening als die aan de bovenkant zit)
Gelukkig heb ik daar zelf geen last van en zal ik in de toekomst hier ook op letten bij de aankoop van een nieuwe videokaart (misschien dat dit anders is bij een ander m-ATX moederbord?).

In de kast zelf zit 1 grote 120mm Fan als outtake en verder alleen ventilatie gaten in de onderkant van de beide zijpanelen en de zijkanten van het frontpanel. Maar tot nu toe blijkt dat voldoende (ben geen zwaar gebruiker). Ook is deze Fan redelijk stil, heb er nog geen last van gehad in ieder geval.
Er is de mogelijkeheid om een 80 mm Fan aan te sluiten aan de voorkant als bv intake, deze komt dan aan de binnenkant van de behuizing en haalt zijn lucht uit de zijkanten en onderkant van het frontpanel (Hier moet ik zelf nog een nieuwe Fan voor kopen want de huidige maakt teveel lawaai).

Verder is er ruimte voor 2 x 3,5' schijven en 1 dvd speler/brander.

-update 10-12-12 Videokaart
Heb er nu een grafische kaart inzitten die wat warmer wordt dan de basic passief gekoelde kaart die erin zat (x1300 oid). Heb de Club 3D 4890 erbij gezet. Deze kaart past maar net in deze kast doordat de koeler bijna (lees: 5 mm ruimte) tegen de eerder genoemde beugel komt. Ook zit de kast voeding hier recht boven wat de airflow niet ten goede komt (maar het overgrote deel word naar buiten geblazen gelukkig). De kaart wordt dan ook wel redelijk warm, idle meestal rond de 62 graden en onder load rond de 80.
Nu denk ik dat mijn GPU koeler is overleden, Fan draait met sterke weerstand en kaart word over de 100 graden. Hierdoor wordt het in de kast ook warmer. Ben bezig een nieuwe koeler te vinden, waarschijnlijk de VF1000 van Zalman. Het warm worden heeft dan ook meer te maken met de koeler van de GPU dan met de airflow van de kast denk ik.

Heb jij ook een Sharkoon Rush Case?