Siemens Gigaset WLAN Repeater 108 Review

AdJvanNewbie 29 februari 2008, 2.147 views

Siemens Gigaset WLAN Repeater 108

Pluspunten

• Vormgeving, verzorgd

Minpunten

• werkt niet!

De WL 108 gekocht voor 79 euro bij Correct, zou uitsekend moeten werken.
Volgens de site van Siemens zou deze uitsekend moeten werken met de Siemens/PTT Experiabox, geschikt voor WEP en WPA, WPA2
Na 3 dagen zeer veel uren te hebben besteed helpdesk gebeld.
Zij gaven aan dat er een speciale handleiding beschikbaar is en deze ontvangen per mail (waarom niet direct op site of in doos bijvoegen?)
Kosten gesprek 5 euro.
Inmiddels niets nieuws gelezen in de instellingen maar wel wordt er expliciet in genoemd dat WPA of WPA2 niet wordt ondersteund!!!! Dit integenstelling tot de productbeschrijving en site! http://gigaset.siemens.co...Pos%253A0,00.html#content

Kortom welke persoon wil een vergroot slecht beveiligd netwerk in de lucht brengen? daarnaast wordt puur valse voorlichting gegeven die pas blijkt na aankoop.

Ik heb Siemens aansprakelijk gesteld voor mijn verloren tijd en de reiskosten naar Correct Rotterdam, die overigens niets konden doen......de verkoper was niet terzake kundig.....

Kotom, de technische specs zijn indrukwekkend maar in werkelijheid werkt het voor geen meter.

• Laptop IBM Thinkpad R40E

Heb jij ook een Siemens Gigaset WLAN Repeater 108?

Pardon, ik denk dat je nu wel erg kort door de bocht gaat en wel om de volgende redenen:

pagina 59 - dus als je nu eens checkt of je meerdere access points hebt ingesteld, dan gaat het misschien wel werken. Verder zijn er ook restricties voor als het als een repeater voor bedrijfsnetwerken fungeert. Netwerken configureren zijn altijd een zaak van schoon geduld!
Dus misschien nog eens een poging wagen? en daarna je review aanpassen :)

[Reactie gewijzigd door GetaGrip op 29 februari 2008 21:53]

Met alle respect, deze documenten zijn mij bekend maar dat veranderd niets aan het feit dat zaken verkeerd voorgesteld worden, bv het niet kunnen werken met WPA/WPA2.
Op de site staat letterlijk "Past optimaal bij de Experia Box van KPN " er worden geen restricties genoemd. Na aankoop en contact met helpdesk wordt dit terloops gemeld, met de opmerking u zal daar niet blij mee zijn..........
Ik ben bekend met de techniek en de configuraties van dit soort apparatuur, zowel inzakelijk als prive netwerken. Als de fabrikant zaken specificeert die niet juist zijn. Kan je het blijven proberen als zaak van schoon geduld maar het zal niet resulteren in dat waar je zo'n repaeter voor denkt te hebben aanschaft. ;)
"Als de fabrikant zaken specificeert die niet juist zijn. Kan je het blijven proberen als zaak van schoon geduld maar het zal niet resulteren in dat waar je zo'n repaeter voor denkt te hebben aanschaft." - point taken!... :)

[Reactie gewijzigd door GetaGrip op 5 maart 2008 16:32]

Ik heb 2 van deze repeaters, een tijd lang prima dienst gedaan met de experia box en WEP encryptie.
Echter van de week maar eens besloten het zaakje te opwaarderen naar WPA. Alleen de security settings veranderd van WEP naar WPA/WPA2. Werkt niet meer!

Als zoekend op de siemens website een firmware update gevonden (ik had 1.2, nu 1.7 beschikbaar) . Een repeater naar de filisteinen geholpen door ongeduld tijden de fw-update. Je moet gewoon 5 minuten wachten, en de uitleg van 2 minuten (zoals in de txt file) negeren. Het duurt echt 5 minuten.
In elk geval werkt 1 repeater helemaal niet meer (geen LAN meer!). De andere werkt nog netzo als firmare 1.2, kennelijk nog steeds alleen maar WEP. In de txt staat wel dat WPA/WAP2 aan de praat is gemaakt, maar waarschijnlijk niet in combinatie met de repeater functie.
Kortom: crap, niet kopen!