Samsung Galaxy S Duos GT-S7562 Wit Review

mad 9 november 2012, 4.477 views

Samsung Galaxy S Duos GT-S7562 Wit

Pluspunten

• DUAL active SIMs (!)
  • Ligt lekker in de hand, niet te groot of te dik.
  • Prijs/Prestatie (gekocht bij amazon.de!)

Minpunten

• Geen oordopjes of handleiding meegevelerd (is voor mij niet nodig) Maar toch het melden waard.

Dit toestel is ideaal wanneer je 2 sims hebt. Een voor prive en een zakelijk. Dit is de reden waarom ik dit toesel gekocht hebt. Beide sims zijn actief! Je kan met dit toestel dus gebeld worden op beide sims. Verder kun je de (gelijktijdig) ene SIM gebruiken voor je dataverkeer en de ander om te bellen. Vanuit je contact lijst kun je kiezen bepalen welke SIM je gebruikt om te SMS's. Ook kan je zeer eenvoudige switchen om een SIM de default te maken, met daarbij zijn eigen achtergrond.

Het toestel is kleiner en platter dan ik verwacht had. Ik had een Samsung Galaxy Ace S5830, deze is maar net even kleiner en dikker dan deze.

Het LCD scherm is prachtig, hoewel geen amoled, maar door de relatieve hoge resolutie ziet het scherm er mooi uit. In praktijk gebruik zit je toch niet uren achter dit scherm.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S Duos GT-S7562 Wit?

Kan je ook via 2 nummers Whatsappen?
Nee. Whatsapp start op zich op basis van Internet verbinding; dit is of Wifi of je UMTS. Hier wilt hij zich registreren dit is op basis an 06 nummer die jij opgeeft. Whatsapp is zich niet bewust dat dit een duo-sim apparaat is.
Hoi Mad,
weet jij ook of sim 2 alleen is voor data verkeer? ik heb sim 1 een abonement van hollandse nieuwe en die doet het perfect ook het internet maar ik heb in sim 2 een abonnement van de zaak van de provider intercity (schijnt duits te zijn) waar dus geen internet op zit (is geblokkerd door het bedrijf) maar wel gewoon bel en sms en die doet dus niks! de foon ziet hem wel alleen kan ik daar noodoproepen mee bellen :) weet jij daar meer van? moet ik de simkaartjes omdraaien zakelijk in sim 1 en prive in sim 2?
alvast bedankt voor je antwoord
groetjes miranda
Miranda,

Je kan kiezen van welke SIM kaart je je data wilt gebruiken. Bij SIMS kunnen actief zijn. Zelf heb ik zakelijk en prive SIM. Ik heb zakelijk aanstaan om te bellen (default), maar gebruik de data van prive SIM.
In de settings van de SIM-card-manager kun je beide SIS configureren; van welke wil je data gebruiken en ook kun je aangeven dat beide SIMS gelijtijdig aktief zijn. Het maakt niet uit of deze in SIM1 of SIM2 slot zitten.
ik wil graag de samsung galaxy s duos s7562 wit ( la fleur).

ik vind het gewoon een mooie telefoon.
maar ik wil het niet gaan gebruiken voor 2 nummers.

is het dan ook een goed en snel werkend toestel?
of is het echt alleen voor als je het met 2 simkaarten wil gebruiken?

ik hoor graag van jullie, of ik dan beter een ander toestel kan nemen, of dat
het helemaal niets uitmaakt.

alvast bedankt

groetjes joyce
Joice,

Dat kan. Hij werkt ook met 1 sim. Maar waarom neem je dan geen Galaxy SIII mini? Deze is net zo goed (beter?) dan de DUOs en is ook dunner.

Gr,

Marc
Ben nu al 2 dagen aan het wachten op mijn nieuwe smartphone...Ze zeggen dat het binnen een dag binnen is maar hij is er nog steeds niet! Kan iemand me helpen?

Gr.