Specificaties 10" (1280x800), Android 4.0, WiFi - Bekijk alle specificaties

Yarvik GoTab Zania 10ic Aluminium Review

KeithWM 7 november 2012, 1.542 views

Yarvik GoTab Zania 10ic Aluminium

Pluspunten

• Scherm
  • Bouwkwaliteit

Minpunten

• Snelheid
  • Moeite met streamen van HD

Omdat er tot nu toe slechts een review is, leek het me verstandig snel met een tweede te verschijnen, al zal deze voorlopig wat beknopt zijn. Het lastige is ook dat ik eigenlijk geen vergelijkingsmateriaal ken, dus dat de oordelen vooral zijn gegeven in verhouding tot mijn verwachtingen, of die reŽel zijn weet ik niet.

Het grootste kritiekpunt dat ik heb is dat hij niet erg vlot is. Een beetje surfen of browsen gaat niet met dezelfde snelheid als dat op een PC gaat, en dat stelt me eigenlijk wel teleur.

Ook heeft hij veel moeite met het afspelen van HD kwaliteit YouTube filmpjes of streamen van HD via UPnP/DLNA. Dit zou echter ook kunnen liggen aan de kwaliteit van onze WiFi.

Overigens ben ik ook benieuwd of er tweakers zijn die weten hoe ik de performance iets zou kunnen verbeteren.

Aan de positieve kant voelt het ding zeer degelijk aan en is het scherm prachtig. Een grote motivatie voor mij om een tablet te kopen was om er wetenschappelijke artikelen op te kunnen lezen, en dat gaat prima. Als laatste zou ik het ook als positief beoordelen dat het apparaat geleverd wordt met een vrij "cleane" Android, dus zonder veel toeters en bellen.

Heb jij ook een Yarvik GoTab Zania 10ic Aluminium?

Mocht er nog iemand overwegen dit apparaat te kopen, doe het maar niet. Ik was toen ik hem net had nog vrij mild, zie ik nu, maar hij is gewoon frustrerend traag. Ga de mijne of verkopen of voorzien van custom firmware zodat het nog ergens op lijkt. Jammer.