Apple iPad Mini Wi-Fi 16GB Zwart Review

ptw1977 6 november 2012, laatste update op 7 november 2012, 4.578 views

Apple iPad Mini Wi-Fi 16GB Zwart

Pluspunten

• Klein en licht
  • Volwaardige Ipad (alle apps draaien goed)
  • Ondanks kleine form factor een echt betere ervaring dan op een mobiel
  • bouwkwaliteit.

Minpunten

• Als je veel video kijkt dan is 3:2 verhouding natuurlijk minder.
  • Best duur
  • Hij lijkt méér aantrekkingskracht op vette vingers te hebben dan de Ipad 3.

Opwelling
Gister via marktplaats een 64GB Ipad Mini gekocht (met bon :)). Ik had hem even in mijn handen mogen houden bij een MyCom en al was ik niet van plan er één te kopen, ik was op slag 'om'. Ik moest er een hebben... Ik heb ook een Ipad 3 en die is gewoon té zwaar om lang in een hand te houden. Het scherm is dan wel enorm mooi, maar de Mini is gewoon zo prettig vast te houden, dat weegt voor mij op tegen de krapte van het scherm.

Keuze voor deze
Waarom 64GB? Die kon ik vinden en voor een mooi prijsje kopen. Anders had ik de 32GB genomen. Hij kwam in zwart, voor mij prima. De 3G variant is nog niet uit, maar die wil ik ook niet meer. Gebruik 3G bij mijn Ipad 3 nooit eigenlijk. En een hotspot is zo opgezet.

Waarom geen Nexus?
Dit zal de afweging voor velen zijn gok ik. Mijn redenen? Twee stuks.

1. De schermverhouding van een Ipad (en de oude Iphone) is voor browsen en alles wat geen video is veel en veel prettiger. Deze is op papier maar ietsje groter qua scherm (0,9"), maar het is een wereld van verschil bij browsen.

2. Android is gewoon minder prettig als tablet. Ik heb de Galaxy Tab gehad, en dat is echt een grote telefoon. De apps van de iPad maken echt het verschil. Dit geholpen door de fijnere resolutie!

Uiterlijk
Ik gaf het al weg hierboven. Ik ben ook echt voor het uiterlijk gevallen. Hij is ongelofelijk dun en echt licht. Je legt deze minder snel op tafel om te lezen, je houdt hem gewoon makkelijk in de lucht. Deze kan echt voor E-reader door gaan, de Ipad3 is daarvoor gewoon te zwaar.
Opvallend ook dat de lelijke volumeknop veel mooier is afgewerkt (vond ik bij de 2 en 3 een ontwerpmisser, zag er zo goedkoop uit).
De dunne bezzles zijn vooralsnog niet lastig. Het scherm per ongeluk aanraken doet meestal niets. En ik houd hem zo vast dat ik tussen twee vingers de linkeronderkant vast houd. Dat kan, hij is licht. Hij past ook in de palm, mijn handen zijn groot genoeg.
Oh ja: hij past níet in je binnenzak. Een vraag die ik al drie keer heb gehad, op één dag.
En één ding nog. Hij lijkt wat makkelijker vol met vingers te komen. Maar dat kan nieuwigheid zijn.

Tot zover deze korte review van een blije (maar ja net gekocht) gebruiker. Vragen? Hoor het graag!

Heb jij ook een Apple iPad Mini Wi-Fi 16GB Zwart?

Reviews door de redactie

Meer advertenties

Nog een puntje hij heeft een 4:3 verhouding en geen 3:2 verhouding

voor de rest kort en nuttig
Een klein foutje volgens mij, "De 3G variant is nog niet uit, maar die wil ik ook niet meer." Het lijkt me sterk dat Apple nog een 3G variant uit gaat brengen, aangezien ze dit ook niet hebben uitgebracht bij de 'nieuwe iPad' en hun laatste model, de iPad met Retina-display.

Verder nog een vraagje:
Hoelang kun je je iPad mini gebruiken op een volle batterij?
@nickheid. Ik bedoelde Cellular met 3G. Die is er inmiddels maar wel zo'n 125¤ duurder...

Hoelang, nou nooit gemeten maar ga uit van 1 uur per 10% en dat klopt aardig. De 10 uur haal ik niet, maar wel in de buurt.