Specificaties 1TB 2.5" HDD met USB 3.0 - Bekijk alle specificaties

WD Elements Portable 1TB Zwart Review

Christiano007 5 november 2012, laatste update op 5 november 2012, 2.021 views

WD Elements Portable 1TB Zwart

Pluspunten

• Klein
  • Goedkoop (69,00 bij de BCC op dit moment)
  • Uiterlijk (persoonlijk)
  • Snel

Minpunten

• Kabel kan voor sommige mensen iets te kort zijn.

Mobiliteit Score: 5
Deze Externe schijf gekocht vanwege de prijs en zijn compactheid. Tevens omdat er een USB 3.0 aansluiting op zit.

Deze is op dit moment verkrijgbaar bij de BCC voor ¤69,00 . Hele nette prijs voor een 2,5" 1 TB externe schijf.

De verpakking bestaat uit de schijf, een USB 3.0 kabel en een kleine handleiding.

Ik heb de schijf vers getest met CrystalDiskMark en de cijfers zijn indrukwekkend snel. Heb een Dell XPS laptop met aparte USB 3.0 drivers geļnstalleerd. Deze zijn te vinden op google als je snel zoekt. Bij het overzetten van een aantal bestanden (42 GB) doet hij het wat minder snel, 39 MB p/s. Kan komen door de verschillende bestand groottes ?!

Het enige nadeel tot zo ver zou voor sommige mensen kunnen zijn dat de USB kabel niet erg lang is. Voor mij is dit geen probleem, ik gebruik de schijf naast een WD live TV en dan hoef je niet zo'n lange kabel te hebben.

Conclusie:

Snelle goedkope USB 3.0 schijf die voldoet voor backup en films.

Heb jij ook een WD Elements Portable 1TB Zwart?

Ik lees net je review en ik zit al een tijdje naar een 2.5" schijf te kijken maar als deze bij elke BCC voor 69 euro is ligt dan ga ik hem direct halen! Weet jij of deze aanbieding ook overal zo is?
Hij stond gisteren nog voor 69,- op de site.

Als ik nu kijk....helaas weer 89,99. :(

Bij Dixons is hij nog vrij goedkoop

¤75,- afgerond naar boven. Nog steeds een nette prijs

[Reactie gewijzigd door Christiano007 op 6 november 2012 17:12]

Ik heb deze schijf ook aangeschafd, maar na 20 minuten is hij nog steeds niet herkend op mijn laptop. Het lampje blijft knipperen en verder gebeurt er niets. Duurde het bij jullie ook zolang voordat de schijf gebruikt kon worden? Ik heb het op twee verschillende laptops geprobeerd met hetzelfde resultaat...
Nee pakte gelijk. Misschien toch terug gaan met de schijf ?