Creative Zen Stone Plus 2GB Zwart Review

karel1 29 februari 2008, 368 views

Creative Zen Stone Plus 2GB Zwart

Pluspunten

• lekker klein, weegt niks, goed geluid. 2G is genoeg.

Minpunten

• Zie Onderbouwing

Geluidskwaliteit Score: 4
Het volgende is niet bedoeld als een komplete review maar als een aanvulling op de reviews die andere tweakers al hebben geschreven.
Een aantal zaken komt m.i. onvoldoende aan bod en dat zijn dingen die je moet weten voordat je tot aanschaf overgaat:

1. Shuffle werkt onvoldoende: Elke keer nadat de Stone is aangezet wordt het huidige nummer afgemaakt en dan begint shuffle weer in dezelfde volgorde. M.a.w. de volgorde is wel willekeurig maar elke keer hetzelfde en begint steeds weer aan het begin van die volgorde (van bijv. 100 nummers hoor je dan steeds de eerste 15 keer op keer in dezelfde volgorde en de laatste 85 hoor je nooit). Dat vind ik raar en een aanfluiting van shuffle. Het schijnt beter te werken als je de klokfunctie inschakelt maar daardoor is de speelduur een stuk korter.

2. De Stone speelt af per map / folder en kan niet met MP3 tags of playlists overweg. Op het schermpje wordt per nummer alleen de titel getoond. Geen artist, geen album.

3. Andere reviewers noemen de menu-traagheid. Traag betekent hier 3-5 seconden voordat de volgende optie wordt getoond. Als je de muziek op pause zet gaat het inderdaad een stuk sneller, maar het blijft een handicap.

4. Ik vind de FM ontvangst van bijv. Radio 1 slecht. Ik kan vergelijken met een iRiver MP3 speler, die deed dat een stuk beter.

Zou ik hem gekocht hebben als ik dit van tevoren wist? Nee, denk het niet. Shuffle en Artiest in de Titel heb ik opgelost m.b.v. MediaMonkey. Radio blijft jammer.

Heb jij ook een Creative Zen Stone Plus 2GB Zwart?