Specificaties Dual core @ 3GHz - Bekijk alle specificaties

AMD Athlon II X2 250 Boxed Review

Gringjammer 4 november 2012, 447 views

AMD Athlon II X2 250 Boxed

Pluspunten

• Stabiel
  • Goed voor normaal desktop gebruik

Minpunten

• Overklokbaarheid (geen unlocked multiplier)
  • Performance
  • Warmte (Processor wordt zeer heet als deze onder load wordt gedrukt en natuurlijk niet is overgeklokt!)

Processor is geschikt voor normale hedendaagse programma's, MSN, Internet, mail enz. Battlefield 3 is zelfs geprobeerd op deze processor maar totaal niet aan te raden voor de gamers. De processor is overgeklokt op het moment dat deze review geschreven wordt naar 3.45GHz ipv 3GHz. Zoals ik al zei is het niet aan te raden voor games te spelen zoals battlefield 3, het gebruik hangt de hele tijd op 100% soms even terug naar 99 maar onder de 95% komt deze processor echt niet. Zie foto's voor idle temperature en load temperature, Kijk naar de temperatuur van het moederbord want de processor temperatuur klopt niet en de temperatuur van het moederbord is de temperatuur van de processor voor alle duidelijkheid.

• Kingston 4gb 400MHz ddr2
  • Asrock K10N78M
  • Windows 7 Ultimate 64 bits

Heb jij ook een AMD Athlon II X2 250 Boxed?

Waarom is het een probleem dat de processor op 100% draait tijdens het spelen van spellen? Volgens mij is dat juist goed. De processor is constant voor jou bezig om zoveel mogelijk FPS op je beeldscherm te toveren. Als ook de GPU op 100% draait (of daar dichtbij) dan heb je volgens mij een behoorlijk gebalanceerd systeem. Mijn i7 2600k doet alles dat ik ermee doe (ook games) met twee vingers in z'n neus. Ik had dus een goedkopere en langzamere CPU kunnen kopen. Zo had ik geld over gehouden voor iets anders en dezelfde (game) ervaring gehad.

Tip om je review beter te maken: wijdt in de tekst een paar regels aan elke plus en min punt, zodat het duidelijker is waarom het een plus of min punt is. Overklokbaarheid bijvoorbeeld, je hebt de processor 15% hoger geklokt, blijkbaar zonder problemen. 15% is toch een goede overklok? Waarom is dat dan een min punt?
Liever had ik de processor geen 100% zien draaien omdat sommige acties in de games niet helemaal vloeiend gaan, Battlefield 3 bijvoorbeeld; je stapt in een voertuig en vaak moet je meerdere malen op E drukken op in te stappen dus in feite is de processor te traag met berekeningen of natuurlijk als je schiet, de kogel wordt niet afgeschoten op het moment dat jij op de muis drukt. Verder is deze cpu echt niet te vergelijken met een i7 2600k. Bedankt voor de tips de volgende keer zal ik dit zeer zeker meenemen, en over de overklokbaarheid ik had liever de multiplier unlocked gezien maar goed de processor loopt nu stabiel op een temperatuur van 67 graden celcius onder load.
een ietwat apart voorbeeld. Ik ram ook vaak op E, maar dat komt omdat BF3 online niet altijd 100% soepel loopt. Omdat het BF3 is, dat heb ik ook met m'n 3770K op 4.5 ghz.

Ik vind vooral frappant dat het 100% draaien van de CPU als minpunt word beschouwd. Wat had het anders moeten doen? Niks doen? BF3 is online nogal CPU intensief voor low-end CPUs (op high end CPUs merk je het nauwelijks, maar dat is in bijna alle games zo). De CPU draait op 100% omdat de game zwaar is. Lijkt me vrij logisch? Dat hij z'n werk doet is toch geen minpunt? Ik vind het nogal wazige minpunten, alsof je 150 euro aan performance verwacht van een CPU die nog geen 50 euro is.
Nee, natuurlijk verwacht ik geen performance van 150 euro maar ik heb ook een systeem met de fx-8150 en hier merk ik totaal niets van die ''lag'' in battlefield 3. en 100% CPU gebruik is niet wat het moet zijn want daardoor ontstaat deze lag juist. zoek het zelf maar even op op youtube of google.