Apple iPad Mini Wi-Fi 16GB Wit Review

evanwenkop 3 november 2012, laatste update op 4 november 2012, 3.119 views

Apple iPad Mini Wi-Fi 16GB Wit

Eerste ervaringen van de ipad mini 16GB

Sinds gisteren ben ik in het bezit van een witte ipad mini 16GB. Ik ben er dusdanig enthousiast over dat ik mijn eerste ervaringen graag met jullie wil delen middels deze korte hands on

Algemeen
Allereerst even Google mail en calendar instellen en dan de Apps! Apple heeft momenteel ongeveer 275.000 Apps in de app store speciaal ontwikkeld voor de ipad. Erg veel keuze dus! Om te beginnen heb ik driveon, nu.nl, Facebook,Twitter,dropBox ge´nstalleerd aangezien dit apps zijn die ik op mijn iPhone ook al gebruikte.

Formaat
Het format van de ipad mini met haar 7,9 inch scherm is een zeer praktisch bruikbaar formaat. Hij gaat zelfs net in de binnenzak van mijn jas, zelf terwijl hij in de hoes zit. De iPad Mini meet 200 x 134,7 x 7,2 millimeter. Hij is lekker dun waardoor hij goed in de hand ligt. 308 gram is erg licht, daar moest ik in het begin heel erg aan wennen. Wel moet ik zeggen dat ik er al snel aan gewend raakte na een paar uur ipad ervaring. Wat heel erg mooi is dat er een zeer dunne rand aan de zijkanten van de ipad zit. Ookal druk je per ongeluk met je handpalmen op het scherm tijdens het typen, heeft dit geen effect. iOS6 merkt dat dit geen toetsaanslagen zijn.

Scherm
Het scherm is 7,9 inch groot, welke zorgt voor een fantastische weergave van website’s. De resolutie van 1024 x 768 pixels is hier de oorzaak van in positieve zin. Er zit geen retina scherm in, maar ik mis hem ook niet want ik heb nog geen iDevice met een retina scherm in mijn bezit. Wel moet ik zeggen dat ik de kwaliteit van het scherm zeer goed vind.

Snelheid
In de korte periode dat ik in het bezit ben van de ipad mini werkt hij zeer vloeiend en soepel. Zowel bij het opstarten en gebruiken van als het bekijken van films.

Camera
De 5MP camera doet wat hij moet doen voor een tablet vind ik. De kwaliteit van de foto’s/video’s is goed maar niet geweldig. Als je kwalitatief goede foto’s wilt maken moet je naar mijn een camera aanschaffen en geen tablet. Hij maakt goede foto’s om snel iets vast te leggen en eventueel te delen vis Facebook of Twitter, wat voor mij meer dan prima is.

Accu
Gistermiddag heb ik hem volledig opgeladen en regelmatig gebruikt. Filmpje gekeken, notities gemaakt vandaag tijdens wat presentaties en gisteravond nog wat spelletjes. Nog steeds is de accu 52% vol. Het gebruik van 10uur, wat volgens Apple mogelijk zou zijn komt dus aardig in de richting. Perfect!

De prijs van deze uitvoering is 329euro en is daarmee een relatief dure tablet in vergelijking met andere 7 inch tablets. Ik zelf vind het de prijs meer dan waard. Het gebruiksgemak van de Apple apparaten heeft nu eenmaal een prijskaartje.

Voor mij is dit een perfecte tablet, zeer veel mogelijkheden met de beschikbare Apps van Apple.
Formaat en gewicht zijn perfect om zo mee te nemen, in een hoes uiteraard. Toch blijft hij ondanks de hoes lekker in de hand liggen. Ik ga hem vooral gebruiken voor het presenteren van producten, het maken van notities en hŔ surfen op het internet. Ik denk dat we hem niet een mogen vergelijken met de de kindle fire en de Samsung tab qua prijsstelling. Zowel het formaat, de smalle rand, het gewicht en het gebruiksgemak laten wat mij betreft de concurrentie achter zich.

Heb jij ook een Apple iPad Mini Wi-Fi 16GB Wit?

Reviews door de redactie

Het scherm is 9,7 inch groot ? 7,9 zal je wel bedoelen ;)
Waarschijnlijk ja. Apple maakt het wel heel moeilijk voor ons spec-gerichte tweakers 8)7 .
7,9 inch inderdaad. Tikfoutje
waar heb je dat wit exemplaar gekocht, ik zie enkel zwarte te koop staan
ik heb hem gekocht bij de mediamarkt
Fijne review.
Krijg steeds meer zin in een Ipad mini :)
Prima review!
Heb zelf ook een iPad mini, maar het was in mijn ogen een echte killer geweest met een Retina scherm. Het verschil zie je met name met email of websites als de letters wat kleiner zijn. Die zijn op de mini dan amper leesbaar en bijna korrelig, op een iPad met retina scherm is dat dan onwezenlijk scherp en prima leesbaar. Ook merk je dat met iPhone apps die moeten schalen op de mini. Met retina blijft het scherp waar op de mini duidelijk zichtbaar gekartelde randen en blokjes verschijnen.
Echter na een Nexus 7 is de iPad mini een verademing, een aanrader!
Even een vraagje: hoe bedoel je dat de iPad mini een verademing is na de Nexus 7?
Ik heb hem ook gekocht eerst moest ik niets van Apple hebben, maar dat is nu wel anders

mijn eerste smarthone was de galaxy s2 ik was koning te rijk, maar na een jaar werdt hij traag en gingen er apps crashen, vervolgens een htc one x met dat vreselijke wifi probleem, en apps crashes `zoals bij de meeste androids`

toen dacht ik doe eens gek en toen heb ik de iphone 5 gehaald, ik heb nog steeds en nog nooit een app crash gehad of een probleem, dat was voormij de stimulans om over te gaan op Apple, ik betaal liever iets meer voor een goed product dan minder voor een kak product.

Amen! ;)