Specificaties 42" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Philips 42PFL6877H Review

AlexR 2 november 2012, 1.260 views

Philips 42PFL6877H

Pluspunten

• Na alle negatieve verhalen over de ghosting/artefact/judder valt het me hardstikke mee. Eigenlijk valt het mij eigenlijk nooit op.
  • Passieve 3D erg leuk
  • Opnemen op USB.

Minpunten

• AB wat traag
  • Wat software schoonheidsfoutjes in de menu's
  • DLNA service wat matig kwa aanbod van beeldformaten en ondertitelondersteuning.

BEELDKWALITEIT
Fantastisch. Kijken naar (Full) (HD) zenders is een genot. Uiteraard wel even aansluiten via een HDMI kabel...
Prachtig scherp beeld met zeer grote kijkhoek.
Verder is de ambilight functie aan 3 zijdes ook een toevoeging van het kijkplezier.

Veel negatieve verhalen (op ao GOT) gelezen over ghosting/artefact/judder bug, maar dat is mij zelf bijna nog niet opgevallen. Slechts een enkele keer een hapering en/of artifacts gespot.
Er is een actieve thread op het supportforum.philips.com hierover om het helemaal uit de wereld te krijgen.

3D: Mooie leuke optie, zeker omdat het een passieve 3D is (goedkope brillen, geen crosstalk).

GELUIDSKWALITEIT
Matig. Prima om het journaal mee te kijken, maar sluit voor films een externe receiver aan.

GEBRUIKSGEMAK EN MOGELIJKHEDEN
- Soms wat rare meldingen bij het wisselen van inputbron (bv van DVD naar mediaspeler naar Settopbox).
- Menu's aardig snel, soms moet je even zoeken naar niet allerdaagse instellingen, maar daar is overheen te komen.
- NetTV leuke optie maar (nog) niet vaak gebruikt. Werkt wel vlot trouwens. Wel handig dat de AB een querty toetsenbord aan de achterzijde heeft.
- Films over DLNA werkt maar slechts bij bepaalde bestandsformaten. Over USB (nog) niet getest maar schijnt meer formaten aan te kunnen. Zelf speel ik (HD en 3D) films af via de mediaspeler dus voor mij zijn deze functies niet zo interessant.
- Soms reageert de AB wel een beetje traag.
- Besturing via de APP op iPhone en iPad werkt grappig. Zal je in praktijk niet vaak gebruiken.

Heb jij ook een Philips 42PFL6877H?

Hmm, misschien moet ik mijn 37PFL6007K wel proberen in te ruilen. Mijn ervaringen zijn wl langzame menus en afgrijselijke artifacten en bewegingsproblemen.

Maar zoals de thread op het Philips-forum al aangeeft heeft niet ieder 6xx7 model hier last van. Het blijft voor mij een hoofdpijn-mystery, op een verder prima TV. Geniet ervan :)
Dank je.
Het is mij slechts 2 keer opgevallen en dat 1 keer bij Dora en 1 keer bij Diego, toevallig beide keren een snelle beweging met hoop details en veel geel in het scherm. Verder (nog) geen last van.

Jij succes iig!
Ik heb exact dezelfde TV, en de menu's lopen cht niet vloeiend bij mij. Heen en weer bewegen op een pagina gaat prima, maar als ik van pagina 1-->2 wil duurt dat gewoon 2-3 sec...