ICIDU SI-707186 2.5" SATA Enclosure USB 3.0 Zwart Review

sperman 31 oktober 2012, 422 views

ICIDU SI-707186 2.5" SATA Enclosure USB 3.0 Zwart

Pluspunten

• Zeer simpele installatie. Een beetje klikken, een beetje schroeven en het is klaar voor gebruik.
  • Goede prijs/kwaliteitsverhouding. Rond de 20 euro voor een vrij stevige aluminium behuizing die er ook nog niet eens slecht uit ziet. De voor- en achterkant zijn wel van plastic, dus ik laat het voor de zekerheid maar niet op een harde ondergrond vallen.
  • USB 3 is snel! De 7200 rpm schijf haalt bij kopieren zo'n 100 MB/s.
  • USB-kabel met extra stekker voor USB-poorten die onvoldoende spanning geven. Dit is handig voor oudere USB(2.0) poorten.

Minpunten

• Het enige negatieve punt dat ik zo kan bedenken is dat er geen rubberen voetjes onder zitten waardoor er een klein beetje trilling vrij komt. Ik heb hier zelf trouwens helemaal geen last van.

Kwaliteit voeding Score: 4
Wegens de aanschaf van een SSD voor mijn laptop (ASUS N56VZ) heb ik deze externe behuizing gekocht voor de HDD die dus overbleef.

Ik had de volgende eisen:
- Geschikt voor 2,5" HDD
- SATA300
- USB 3
- Zo goedkoop en simpel mogelijk

Heb jij ook een ICIDU SI-707186 2.5" SATA Enclosure USB 3.0 Zwart?