Update 7-11-2012 De laatste setpoint software (
http://www.logitech.com/n...osid=23§ion=downloads control center: 6.51.8 en struuprogrammaversie: 5.50.98 ) bevat nu voor dit device ook tap and drag. in w8 geweldig.
Toch blijft het meer een w7 dan een w8 device. Want ondanks de nieuwe setpoint software werkt bijv. de 4 vinger functie voor maar 50% en kan je met de L-onder hoek nog steeds geen w8 programma's switchen (wel alleen tiles/apps)
Update 02-11-2012 Accu.
Accu kwam visueel in de software meer dan halfvol uit de doos.
Toch moest deze touchpad nu al na 2 dagen aan de oplader
(gewoon de meegeleverde usb kabel in device en pc en je kunt doorwerken terwijl hij oplaadt)
wegens waarschuwing pop-up dat de accu bijna leeg is. Het is nu 02-11-2012 en ongeveer om 16:10 was hij volgeladen, ook hiervan komt dan een pop-up.
Een bijhouden hoe lang hij het gaat doen op deze volle accu lading onder w8 pro.
Oh enne, dan ben ik nog iemand die hem uitzet als ik wat langer van de pc weg ben, en zeker in de nacht staat hij uit.
In w7 kan deze touchpad iets wat in de w8 desk omgeving niet kan. Na swipe alle open programmas als thumbnail op desktop zien en er 1 kiezen om verder mee te werken.
LET OP, drag functie zit wel op dit device. Dankij verwijs tip van
http://tweakers.net/gallery/373160
Maar niet door te tappen. ONDER de touchpad zitten in de 2 onderste hoeken knopjes. E.e.a. is hier na te lezen of aan te vragen:
http://forums.logitech.co...d-Drag/td-p/903072/page/3
Dit zijn de voetjes. Lijkt me dus een slijt onderdeel, maar dat moet de tijd leren.
NADEEL is dat omdat je je duim (met neerwaartse druk) moet houden waar die is, je met een vinger moet sizen, slepen e.d., de precisie afneemt, tenzij oefenen dit vanzelf oplost.
Vele users op logitechs forum vragen dan ook om touch-tap hold en drag... Ik ook! :-)
Dus resume: het kan wel, maar niet zo ergonomisch als wanneer je free kan tappen en slepen 'overal' op de touchpad.
Hopelijk komt dat in de volgende versie van de software. Immers de rechter voetje/knop is rechtsklikken, echter rechts tappen, kan in die omgeving ook...
Wederom, klik hold, vinger/duim parkeren en overige vingers voor navigeren: minder prettig/ergonomisch.
Idem voor je muiscursor die te vaak weg-slide, omdat je immers voor de druk-klik eerst de touch beroert.
Ik zie het nog even aan en anders gaat hij terug. ----- Einde update.
Op mijn laptop vindt ik het geen straf om zo nu en dan (muis vergeten) met de touchpad te werken.
Windows 8 met diens tiles leek me het uitgelezen moment om een losse, wireless, touchpad als muisvervanger aan te schaffen. En deze meet 13x13 cm en dat is ruim zat.

Tevreden over logitech muizen, werd het deze voor windows 8 ontworpen
T650, 13 functies, aan te passen functies (qua plek of hoeveel vingers, het blijven 13 functies) via de eigen software, made for windows 8 echter via op de website te downloaden software ook voor windows 7 te gebruiken
.
Hij kan al ladend aan meegeleverde usb kabel gebruikt worden.
Is de accu intern vol (dus niet vervangbaar) dan zou deze een maand mee gaan volgens de manual. Het officiële max. bereik is 8 meter.
Na inpluggen van de ontvanger wordt de software geïnstalleerd, en kan je aan de slag, of de touch functies aanpassen.
Wat ik echter direct miste is dubbelklik en klik-vast om vensters te vergroten/verkleinen of slepen! Ook het selecteren van een rijtje bestanden kan dus niet.
Dat zit er dus ook niet in, die basale functie ontbreekt gewoon.
Wel is hij mooi strak en het bereik hier is sowieso 5 meter, uit de doos met halve accu lading. In die zin had hij dus voldaan.
De touchpad is van glas, de top, en voelt zeer glad aan, in die zin 100% geslaagd.
Maar TE DUUR voor een device, vindt ik dan, die de meest basale functies ontbeert, die op elke touchpad, 90% toch gok ik zo, van zelfs goedkope laptops zitten.
Wat ik er wel mee kan doen is app's openen, van app naar app schuiven, maar NIET terug, je moet dus telkens full circle...
Apps sluiten kan er niet mee....! (Oh had men toch de X maar behouden in de app's..)
Wat wel kan is de charm balk oproepen door rechts in te swipen, boven naar binnen is app-menuutje van app waar je bent, links naar binnen swipen is gewone desktop oproepen.
Dan kan je nog met 2,3,4 vingers venster in 1 keer links of rechts gehalveerd klemmen op het scherm. Verticaal of horizontaal scrollen.
Pinchen kan ook, open de foto app, pik een foto uit, en vergroten en verkleien maar, heel soepel.
Echter, verschuiven...? dat kan dus weer niet...
Rechts-klik dan, die zit in de rechts-onder hoek, maar op een preciese plek, soms moet je dus meermaals drukken om 1 keer het context menu te krijgen.