Samsung Galaxy S III 16GB Blauw Review

LOST BULLET 30 oktober 2012, laatste update op 30 oktober 2012, 1.831 views

Samsung Galaxy S III 16GB Blauw

Pluspunten

• geen lag
  • het HD scherm zorgt ervoor dat games scherper zijn dan dat ik ze eerst heb gezien
  • een goede camera, zolang je bij Samsung firmware blijft tenminste en het later bewerkt, want de kleuren zijn echt niets
  • het kan tegen een toilet bezoek
  • een goede accuduur, alhoewel mijn SGS1 het met custom firmware 2-3 dagen volhield is 1 dag ook niet verkeerd op Samsung based firmware met GPS, wifi, constant een 3G verbinding en zo'n half uurtje per dag gamen
  • een lekker groot scherm, eerst dacht ik dat het te groot was, maar dit valt erg mee. In mijn ogen had het nog wel groter gekund.

Minpunten

• mijn SGS 1 gaf mooiere kleuren (in combinatie met Voodoo Color), ik vind het scherm ook erg tegenvallen op de S3, de 4S & 5 hebben een veel duidelijker scherm in mijn ogen. Je hebt wel een optie om de kleuren aan te passen in het menu instellingen --> display --> scherm-modus
  • een display van slechte bouwkwaliteit, zoals ik eerder al vermeldde komen er wel héél gemakkelijk krassen op.
  • de ''back'' en ''menu'' knoppen zitten helemaal onderaan de telefoon hierdoor klik ik vaak mis. Hier moet ik nog aan wennen, aangezien ik gewend ben dat de knoppen meer in het midden van de onderkant zitten
  • de home-button is vrij klein
  • het is vrij spannend om de achterklep eraf te halen, ik denk steeds dat de achterkant gaat breken zo schuin dat het staat
  • alleen maar MTP, hierdoor kan ik ( VIsta Ultimate 64-bit)geen bestanden op mijn mobiel meer zetten.

Ik heb mijn SGS3 nu een week en ik begin toch vrij snel te ontdekken dat de kwaliteit gebrekkig is. Ik moet wel toegeven dat het heel goed tegen water kan (het viel in het water en nadat het een paar dagen in een bak met droge rijst heeft gelegen is alles weer goed) maar het is zo'n ''zwak '' toestel. De rand om het toestel (aan de bovenkant, de scherm kant) is heel dun. Hierdoor raakt het scherm heel snel beschadigd als je het op het scherm neerlegt (wat een bepaalde werking heeft dankzij de functie ''beweging'' (zo wordt het genoemd in het menu)).

Het bereik/signaal is uitstekend, 8/10 keer heb ik H+ terwijl wij in een vrij ''afgelegen'' gebied wonen. Het GPS-signaal is echt verbazingwekkend, het vindt zo snel zo veel satellieten en weet dus vrij snel heel nauwkeurig jouw positie.

Gebruiksgemak: de telefoon is goed, maar zodra je het op je pc wilt aansluiten gaat er bij mij, en vele anderen, veel mis. Het apparaat wordt niet, zoals sommige andere telefoons, als een externe harde schijf gezien maar als een MTP apparaat. Dit zorgt ervoor dat je minder gemakkelijk bestanden kan overzetten van je pc naar je mobiel. (''overwriten'' is een ramp en het duurt lang voordat je bijvoorbeeld je hele muziek collectie kunt bekijken op je mobiel --> het lading gaat erg traag) Op de meeste 64-bit systemen werkt dit zelfs helemaal niet (heb ik gelezen en is mijn eigen ervaring, ik heb Vista Ultimate 64-bit). Ik kan dus geen bestanden via de USB kabel overzetten op mijn mobiel, erg storend!

Over mijn vorige telefoon, een SGS1, was ik eigenlijk meer tevreden, alhoewel die in twee jaar 5 keer naar de reparateur is gegaan.. (binnen de garantie periode dus. Uiteraard kreeg ik alles vergoed maar het is niet fijn om je mobiel zo lang kwijt te zijn, ik hoop dat het met de SGS3 beter gaat.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S III 16GB Blauw?

Hoi Lost Bullet,

Ik ben het niet helemaal eens met deze review. Het overzetten van bestanden van mijn PC naar mijn GS3 gaat echt probleemloos met een 64-bit windows. je moet wel eerst Kies moeten installeren en de Pc een keer opnieuw opstarten om alle drivers aan de gang te krijgen.

Ook de opmerking over het scherm dat deze niet goed is vind ik apart. Ik heb het idee dat ik geen super slechte ogen heb maar ik heb de gs3 meerdere keren naast de iphone 4s en 5 gehouden en ik zie bar weinig verschil in scherpte. Sterer nog, ik vind de S3 in veel gevallen scherper. Het enige nadeel wat ik kon ontdekken is dat het wit iets beter word weergegeven op de ips panelen van Apple in tegenstelling tot de amoled van Samsung.
De kwaliteit van het scherm zelf vind ik ook in orde. Ik heb idee dat het scherm heel hard is en glad. Dit gladde zorgt er in mijn mening voor dat UI heel soepel aanvoelt.

Ik ben absoluut geen samsung fanboy, Ik zou namelijk het liefst overstappen op Nokia als hun ook zouden overstappen op android. Ik hoop dat mensen die geintreseerd zijn in een SG3 zich niet laten afschrikken door deze review.
Hallo Neeknikker,

goed om te horen dat het overzetten bij jou wel goed gaat. Alleen door even wat zoek-werk op Google (of andere machines uiteraard) te doen kom je er snel achter dat er heel veel mensen, zoals ik al had geschreven, zijn met dit (bestanden overzetten) probleem. Al een keer geprobeerd om bestanden over te schrijven? Dit gaat niet zoals gewoonlijk bij Windows met ''Deze bestanden staan er al op, wat wilt u doen? Overschrijven of niet kopiëren?'' Maar met ''Wat wilt u met dit ene bestand doen. Stel je eens voor dat je dat met 3000 liedjes of foto's moet doen, dan ben je erg lang bezig.

Over het scherm moet ik je gelijk geven, de scherpte is goed, maar de kleuren zijn uitermate slecht (zeker in vergelijking met mijn oude SGS 1) en ik vind dat de iPhone tekst beter weergeeft. Het scherm is inderdaad erg glad, zolang je er met je vette vingers vanaf blijft natuurlijk.. Maar er komen, jammer genoeg, wel heel gemakkelijk krassen op.
Nee inderdaad heb ik het overkopieren nog niet uitgeprobeerd. En alshet klopt wat je schetst is dat uitermate vervelend.

Over het scherm gaan we het niet eens worden denk ik. Maar dit is niet erg naar mijn idee. dan hebben we in ieders geval stof om deze website te vullen.